Παρασκευή 5 Ιουνίου 2009

ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ! ! !

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΓΕΝ. Δ/ΝΣΗ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤ/ΣΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΤΕΧΝ. ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΤΜΗΜΑ ΓΕΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ Αριθμ. Εγκυκλίου : 47 22 Δεκεμβρίου 2008 ΘΕΜΑ: Εκτέλεση έργων από τρίτους στο οδικό δίκτυο των Ο.Τ.Α. Με αφορμή ερωτήματα, που υποβάλλονται στο Υπουργείο μας σχετικά με τη διενέργεια τομών κατά την εκτέλεση έργων από τρίτους (επιχειρήσεις και οργανισμοί κοινής ωφέλειας, νομικά ή φυσικά πρόσωπα, δημοτικές επιχειρήσεις κ.λ.π.) στο οδικό δίκτυο των Ο.Τ.Α., παρέχουμε τις ακόλουθες οδηγίες για την ορθή εφαρμογή των ισχυουσών διατάξεων. ...Σύμφωνα με τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Άρθρο 47 παρ.3 του Ν.2696/1999 ΦΕΚ 57 Α’) η εκτέλεση εργασιών τομής εντός της ζώνης του καταστρώματος εθνικής, επαρχιακής,δημοτικής ή κοινοτικής οδού από επιχείρηση κοινής ωφέλειας, οργανισμό, νομικό ή φυσικό πρόσωπο, επιτρέπεται να γίνει μόνο ύστερα από άδεια της αρμόδιας για τη συντήρηση της οδού υπηρεσίας, η οποία θεωρείται πριν από την έναρξη των εργασιών από την αρμόδια Αστυνομική Αρχή. Στην άδεια ορίζεται ο χρόνος αποκατάστασης της φθοράς από την επιχείρηση ή το πρόσωπο για λογαριασμό του οποίου εκτελείται το έργο. Μετά τη παρέλευση της προθεσμίας αυτής, οι αρμόδιες προς συντήρηση υπηρεσίες της οδού υποχρεούνται να αποκαθιστούν τις γενόμενες φθορές και να καταλογίζουν τη σχετική δαπάνη σε βάρος του οργανισμού, της επιχείρησης ή του προσώπου που εκτελεί ή για λογαριασμό του οποίου εκτελείται το έργο, κατά τις διατάξεις για την είσπραξη των δημοσίων εσόδων. ...Με το προαναφερόμενο νομικό πλαίσιο θεσπίζεται υποχρέωση όλων των φορέων του δημοσίου, καθώς και των Ο.Τ.Α. Α’ και Β’ Βαθμού να συντονίζουν και εποπτεύουν τις εργασίες, που εκτελούνται από τρίτους στα οδικά δίκτυα αρμοδιότητάς τους διασφαλίζοντας τη τήρηση όλων των απαιτούμενων από το νόμο μέτρων ασφαλείας κατά τη φάση εκτέλεσης των έργων, καθώς και την έγκαιρη, έντεχνη και πλήρη αποκατάσταση των βλαβών και τομών του οδοστρώματος με στόχο την αποφυγή δυσμενών επιδράσεων στην ασφάλεια της κυκλοφορίας και τη δημιουργία συνθηκών ασφαλούς και χωρίς προβλήματα λειτουργίας των οδών. Ενόψει των ανωτέρω παρακαλούνται οι Περιφέρειες, να κοινοποιήσουν το ταχύτερο τη παρούσα εγκύκλιο στις υπηρεσίες που ασχολούνται με τα θέματα αυτά και στους Ο.Τ.Α. Α’ Βαθμού της χωρικής αρμοδιότητάς τους, για ενημέρωση και πιστή εφαρμογή. Ολόκληρη την εγκύκλιο μπορείτε να την αναζητήσετε και στον δικτυακό τόπο του ΥΠ.ΕΣ.: www . ypes . gr

ΓΙΑ ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΜΗΠΩΣ ΣΑΣ ΕΡΘΕΙ ΚΑΤΙ ΣΤΟ ΝΟΥ...

«...σε καθημερινή βάση παρατηρείται η παρακώλυση της ελεύθερης χρήσης και προσπέλασης των πεζοδρομίων ως ένα σύνηθες φαινόμενο λόγω των υφιστάμενων κακοτεχνιών, της αυθαίρετης κατάληψής τους από μόνιμα εμπόδια ή εγκαταστάσεις ή παράνομα σταθμευμένα οχήματα, ανάπτυξη υπαίθριας στάσιμης ή πλανόδιας εμπορικής δραστηριότητας, ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων πέραν της αδειοδοτημένης επιφάνειας και σε βάρος της ελεύθερης όδευσης πεζών, μη ορθολογική τοποθέτηση στύλων ΔΕΗ, ΟΤΕ, στύλων διαφημιστικών πινακίδων και απεριποίητου αστικού πράσινου. Όλα αυτά τα εμπόδια καθιστούν τα πεζοδρόμια αδιάβατα και επικίνδυνα αφού αναγκάζουν τους πεζούς να κυκλοφορούν στο οδόστρωμα ανάμεσα στ’ αυτοκίνητα.

Η ύπαρξη των εμποδίων αυτών οφείλεται εκτός των άλλων στην έλλειψη κοινωνικής συνείδησης, στην έλλειψη σεβασμού στους νόμους και βέβαια, στην αδιαφορία και ατιμωρησία από τις αρμόδιες αρχές. ...

Κατόπιν αυτών και προκειμένου να εξασφαλιστεί η ανεμπόδιστη ζώνη όδευσης πεζών στα πεζοδρόμια και τους κοινόχρηστους χώρους στις καταρχήν επιλεγμένες περιοχές κάθε Ο.Τ.Α., παρακαλούμε να προβείτε στην εκτέλεση των παρακάτω εργασιών :

α) Αφαίρεση των κλαδιών των δένδρων και θάμνων που εμποδίζουν την ζώνη όδευσης και θέτουν σε κίνδυνο τους πεζούς και ιδιαίτερα τους έχοντες προβλήματα όρασης. Με το κλάδεμα πρέπει να κατευθύνεται η ανάπτυξη των δένδρων προς τα πάνω, τόσο ώστε με το βάρος τις φύλλωσης να εξασφαλίζεται το ελάχιστο ύψος ανεμπόδιστης όδευσης που είναι 2.20 μέτρα, και ο κορμός να στηρίζεται κατάλληλα και με επάρκεια, ώστε να μην προβάλλεται στο χώρο της ανεμπόδιστης όδευσης. Τα παρτέρια, οι ζαρντινιέρες και τα κράσπεδα στις ρίζες των φυτών να μην καταλαμβάνουν ή να εμποδίζουν τη ζώνη όδευσης.

β) Αφαίρεση των διαφημιστικών πινακίδων ή του αστικού εξοπλισμού που εμποδίζουν την ελεύθερη ζώνη όδευσης, με προσοχή να μην μένουν προεξοχές στο δάπεδο.

γ) Συντήρηση των πλακών πεζοδρομίου ώστε να είναι στέρεα τοποθετημένες με ισόπεδη επιφάνεια.

δ) Τήρηση της ανεμπόδιστης ζώνης όδευσης πεζών ακόμα και σε ήδη αδειοδοτημένες επιφάνειες χρήσης πεζοδρομίου ή πεζόδρομου για τραπεζοκαθίσματα, περίπτερα, κλπ.

ε) Τήρηση της ζώνης τυφλών παντελώς ελεύθερης εμποδίων.

στ) Τήρηση των διατάξεων του ΚΟΚ για τα σταθμευμένα αυτοκίνητα πάνω στα πεζοδρόμια, στις ράμπες ΑμεΑ και τους χώρους στάθμευσης οχημάτων ΑμεΑ μέσω των αρμοδίων υπηρεσιών.

ζ) Αδειοδότηση της εποχιακής πλανόδιας ή στάσιμης εμπορικής δραστηριότητας εκτός Ελεύθερης Ζώνης Όδευσης Πεζών.»

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ

ΓΕΝ. Δ/ΝΣΗ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤ/ΣΗΣ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΤΕΧΝ. ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ

Αριθμ. Εγκυκλίου : 6

8 Φεβρουαρίου 2008

Η ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΒΟΥΡΚΑΡΙ

Σταμούλης Γρηγόρης ΠΡΟΣ: Πρόεδρο Δημ. Συμβουλίου Δημοτικός Σύμβουλος Μεγάρων Επικεφαλής «ΔΥΝΑΜΙΚΗΣ ΠΟΡΕΙΑΣ» Σιθνιδών 72 – Μέγαρα 19100 Τηλ : 6932393981 – fax : 22960 24560 e- mail: stamgrig@yahoo.gr Μέγαρα 5 Ιουνίου 2009 Κύριε Πρόεδρε Στην περιφέρεια του Δήμου Μεγαρέων υπάρχει η περιοχή του Βουρκαρίου, που είναι ένα μοναδικό οικοσύστημα με τεράστια οικολογική αξία, όπου καταγράφονται 61 είδη χλωρίδας και φιλοξενούνται 17 είδη ψαριών, 10 είδη θηλαστικών, 11 είδη αμφιβίων και ερπετών, καθώς και 127 είδη πουλιών μεταξύ των οποίων ερωδιοί, κύκνοι, φλαμίγκο, αγριόπαπιες κ.α. Πολλά από αυτά τα είδη διέπονται από ειδικό καθεστώς νομικής προστασίας με βάση διεθνείς συνθήκες (του Ρίο, της Βέρνης, της Ραμσάρ) αλλά και κοινοτικές οδηγίες περί διατήρησης των άγριων πτηνών. Εξ αυτών 3 είδη συγκαταλέγονται στα παγκοσμίως απειλούμενα, ενώ 11 στα απειλούμενα σε εθνικό επίπεδο. Η υποχρέωση προστασίας του υδροβιότοπου Βουρκαρίου τεκμηριώνεται και επιστημονικά από μελέτες ΑΕΙ (Πανεπιστήμια Αιγαίου - Θεσσαλίας), ΤΕΙ (Μεσολλογίου), Κρατικών Φορέων (Ελληνικό Κέντρο Θαλάσσιων Ερευνών) και οικολογικών οργανώσεων (Ελληνική Ορθολογική Εταιρεία). Στο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αττικής (ΡΣΑ), το οποίο έχει δοθεί για δημόσια διαβούλευση μέχρις τέλος Σεπτεμβρίου και αναμένεται, να ψηφισθεί το Νοέμβριο του 2009, προβλέπεται μεταξύ των άλλων και έκδοση θεσμικού πλαισίου για καθορισμό των ορίων των ευαίσθητων περιοχών (στις οποίες συμπεριλαμβάνεται και το Βουρκάρι Μεγάρων), μιας ζώνης πυρήνα υψηλής προστασίας, καθώς και των ορίων περιφερειακών ζωνών, εντός των οποίων επιβάλλονται όροι και περιορισμοί σε χρήσεις και δραστηριότητες και τυχόν όροι δόμησης. Στις 15 Δεκεμβρίου 2008 σε συνάντηση με τον Συντονιστικό Φορέα των Συλλόγων για την προστασία του υδροβιότοπου «Βουρκάρι» Μεγάρων ο κ. Στρατιώτης δεσμεύθηκε «για την προώθηση προς το Δημοτικό Συμβούλιο, στις αρχές του Ιανουαρίου 2009, ψηφίσματος για την απόρριψη των περιβαλλοντικών εκθέσεων εγκατάστασης νέων βιομηχανικών – βιοτεχνικών μονάδων στην περιοχή Αρμύρες – Λάκκα και την παράλληλη υιοθέτηση του πορίσματος του «Συνηγόρου του Πολίτη» για τη λήψη μέτρων προστασίας του Βουρκαρίου». Ο υφυπουργός ΠΕΧΩΔΕ σε απάντηση του, σε σχετική ερώτηση βουλευτή για το θέμα του Βουρκαρίου, τονίζει για δεύτερη φορά στη Βουλή, ότι ο Δήμος δεν έχει ζητήσει την αναστολή οικοδομικών εργασιών και αδειών στην περιοχή. Κατόπιν των παραπάνω: Παρακαλώ κ. Πρόεδρε, όπως στην επόμενη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου συμπεριλάβετε στα θέματα της ημερήσιας διάταξης και την «εφαρμογή του πορίσματος του Συνηγόρου του Πολίτη για λήψη μέτρων προστασίας στον υγρότοπο ΒΟΥΡΚΑΡΙ, (την υπ’ αριθμ. 2 πρόταση)», δεδομένου ότι η απόφαση 101/2009 του Δημοτικού Συμβουλίου για την κατασκευή περίφραξης και την τοποθέτηση ενός παρατηρητηρίου δεν καλύπτει τις πραγματικές ανάγκες προστασίας του υδροβιοτόπου Βουρκαρίου. Γρηγόρης Σταμούλης Δημοτικός Σύμβουλος Επικεφαλής «ΔΥΝΑΜΙΚΗΣ ΠΟΡΕΙΑΣ»