Τρίτη 29 Δεκεμβρίου 2009

Πείτε τη γνώμη σας για την ιθαγένεια στους μετανάστες

Κατ' αρχάς θα ήθελα να σας ευχηθώ Χρόνια πολλά και καλή πρωτοχρονιά.



Αφορμή για το σημερινό δημοσίευμα μου αποτελεί το νέο Σχέδιο Νόμου που εδόθει για δημόσια διαβούλευση και αφορά την απόδοση της Ελληνικής ιθαγένειας εις τους αλλοδαπούς. Πριν προχωρήσω στην ανάλυση των σκέψεων μου επιτρέψατέ μου να σταθώ στην επιλογή των κυβερνώντων να χρησιμοποιήσουν την λέξη "ιθαγένεια" αντί της λέξεως "Υπηκοότης".

Ενδεχομένως μερικοί εξ υμών να με θεωρήσετε τυπολάτρη, δεν είμαι όμως.


"Ιθαγένεια" λοιπόν είναι ο νομικός και πολιτικός δεσμός που συνδέει το άτομο ως πολίτη με το κράτος στο οποίο ανήκει ενώ "Υπηκοότητα είναι ο νομικός και πολιτικός δεσμός που συνδέει το άτομο ως πολίτη ενός κράτους με το κράτος αυτό. Βλέπουμε ξεκάθαρα νομίζω την διαφορά μεταξύ υπηκοότητος και ιθαγενείας. Εάν χρησιμοποιήσεις τον όρο ιθαγένεια αυτομάτως αποδέχεσαι τον φέροντα τον τίτλο αυτό ως ιθαγενή, με ότι αυτό συνεπάγεται για την δύσμοιρη χώρα μας η εσφαλμένη κατ' εμέ ανωτέρω επιλογή. Και εννοώ ότι έχοντας στην Ελληνική επικράτεια ενδεχομένως 2 εκατομμύρια αλλοδαπούς οι οποίοι γίνονται ιθαγενείς σε βάθος χρόνου αποκτούν αυτομάτως το δικαίωμα της αυτοδιαθέσεως και όλα τα δικαιώματα που έχοει και μπορεί να διεκδικήσει ο γηγενής πληθυσμός.

Ασφαλώς είμαι υπέρ της απόδοσης υπηκοότητος Ελληνικής με φειδώ όμως και υπό προϋποθέσεις προς μετανάστες οι οποίοι αγαπούν τον τόπο στον οποίο ζουν, εργάζονται, κοινωνικοποιούνται και ονειρεύονται να ενταχθούν και να τον βοηθήσουν να αναπτυχθεί και εξελιχθεί. Αυτό όμως απέχει πολύ από το συζητούμενο Νομοσχέδιο. Παρακαλώ όλους όσους διαβάσουν την ανάρτησή μου αυτή να συζητήσουν σχετικώς με το οικογενειακό, κοινωνικό και εργασιακό τους περιβάλλον, να ανταλλάξουν ιδέες και προβληματισμούς. Δεν πρέπει να αφήσουμε τους κυβερνώντες για άλλη μια φορά να αποφασίσουν για λογαριασμό μας χωρίς να ακούσουν την εναγώνια φωνή μας. Για όποιον ενδιαφέρεται αναρτώ σχετικό σύνδεσμο για να διαβάσει όλο το σχετικό σχέδιο νόμου και να αποκομίσει τα συμπεράσματά του. Όσον αφορά την παραπομπή σε 2-3 σημεία σε άλλους σχετικούς νόμους, τα έχω διαθέσιμα και είναι στην διάθεσή σας αν μου ζητηθούν.

Με εκτίμηση και τις ευχές μου για υγεία, ειρήνη δημιουργία και ψυχική ανάταση όλων μας


ΠΟΛΙΤΗΣ ΜΕΓΑΡΩΝ


Υ.Γ. πολύ θα ήθελα να δω να τοποθετούνται σχετικώς οι τοπικοί άρχοντες


Ευχές απο τον Βασίλη Οικονόμου




Στις δύσκολες συγκυρίες που ζούμε, εμείς επιμένουμε να είμαστε αισιόδοξοι


&


να εργαζόμαστε για ένα καλύτερο Αύριο !


Εύχομαι όλες οι ευχές σας για το 2010 να ευοδωθούν..






ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ






ΒΑΣΙΛΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ


ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΠΑΣΟΚ


ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΙΣΟΤΗΤΑΣ, ΝΕΟΛΑΙΑΣ


&


ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ








Ο Βασίλης Οικονόμου για το Αττικό Πανεπιστήμιο

Ήρθε η ώρα για το Αττικό Πανεπιστήμιο



(Άρθρο του Βουλευτή Βασίλη Οικονόμου για περ. «Βουλή &Ευρωβουλή» Δεκέμβριος 2009)






Η επένδυση στην παιδεία και την έρευνα είναι κομβικής σημασίας εάν θέλουμε να δημιουργήσουμε το κατάλληλο περιβάλλον ανάπτυξης για την κοινωνία και την οικονομία μας. Τα τελευταία πεντέμισι χρόνια δυστυχώς είδαμε να υποβαθμίζεται η παιδεία στην χώρα μας καθώς η ΝΔ απέδειξε ότι δεν ενδιαφέρεται καθόλου για την δημόσια εκπαίδευση στην χώρα μας, μείωνε κάθε χρόνο την χρηματοδότηση και επέμενε να αντιμετωπίζει την εκπαίδευση ως αγοραίο προϊόν που κατά τα πρότυπα της φιλελεύθερης οικονομικής πολιτικής της κάποια στιγμή θα αυτορυθμιζόταν.


Οι σοσιαλδημοκράτες έχουμε εντελώς διαφορετική άποψη για την παιδεία καθώς την θεωρούμε πρώτα και κύρια δικαίωμα. Επιπρόσθετα για εμάς η παιδεία είναι η πλέον ασφαλής επένδυση που μπορούμε να κάνουμε ως πολιτεία και ως κοινωνία καθώς πιστεύουμε ότι κάθε ευρώ που επενδύεται στην παιδεία επιστρέφεται στην χώρα μας με τόκο. Προκείμενου λοιπόν να καλύψουμε τα κενά που δημιουργήθηκαν από την ΝΔ δεσμευτήκαμε να διαθέσουμε το 5% του ΑΕΠ στην παιδεία και τον πρώτο χρόνο διακυβέρνησης του ΠΑ.ΣΟ.Κ να διαθέσουμε ένα επιπλέον δις ευρώ στον πρώτο προϋπολογισμό που θα καταθέσουμε.


Επιπρόσθετα επεξεργαστήκαμε ένα πλήρες σχέδιο εκσυγχρονισμού της παιδείας προκειμένου αυτή να ανταποκρίνεται στα δεδομένα της εποχής μας, να είναι πιο φιλική στους μαθητές και να αναπτύσσει την κριτική σκέψη. Δίνουμε έμφαση στην τεχνολογία και φροντίζουμε ώστε αυτή να φτάσει σε όλους τους μαθητές και όλους τους φοιτητές γρήγορα και εύκολα. Συγχρόνως θα θέσουμε σε ορθολογική βάση την διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού της εκπαίδευσης σ’ όλες τις βαθμίδες, αξιοποιώντας όλες τις δυνατότητες των δασκάλων και καθηγητών θέτοντας σε πρώτη ιεράρχηση την αξιολόγηση και την λογοδοσία.


Στο πλαίσιο του νέου σχεδιασμού της παιδείας μας, προτείνω να δημιουργήσουμε το Αττικό Πανεπιστήμιο στην Περιφέρεια Αττικής. Πιστεύω ότι μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα Πανεπιστήμιο πρότυπο, ικανό να προσελκύσει αξιόλογο επιστημονικό δυναμικό από την Ελλάδα αλλά και από το εξωτερικό. Έχουμε την δυνατότητα να εξασφαλίσουμε τις κατάλληλες υποδομές εκπαίδευσης και έρευνας, θέτοντας κοινωνούς του νέου εγχειρήματος την Τοπική Αυτοδιοίκηση, αξιοποιώντας τις τεράστιες δυνατότητες που προσφέρει η περιφέρεια της Αττικής. Δεν χρειαζόμαστε ένα ακόμα περιφερειακό, περιθωριακό Πανεπιστήμιο στην Ελλάδα. Χρειαζόμαστε ένα πρότυπο Πανεπιστήμιο σε εγκαταστάσεις, σε εκπαίδευση, σε έρευνα και σε αντιστοιχία με την αναπτυξιακή πορεία της χώρας. Ήρθε η ώρα να αναδειχτούμε ως χώρα που παράγει γνώση, που παράγει επιστήμη, που παράγει τεχνολογία. Ήρθε η ώρα λοιπόν για το Αττικό Πανεπιστήμιο.







Περὶ τοῦ μὴ ῥᾳδίως πιστεύειν διαβολῆ

Αναγιγνώσκοντας το άρθρο του κου Γεωργίου Οικονομοπούλου και τις αιχμές του περί χούντας και Δημοκρατίας, όπως αυτό εμφανίζεται σε εφημερίδα της πόλεως μας, έκανα αμέσως την σύνδεση με το γνωστό έργο του Botticelli περί διαβολής ή συκοφαντίας όπως θα λέγαμε οι νεότεροι Έλληνες. Ο οποίος Botticeli βεβαίως ζωγράφισε τον εξαίρετο αυτό πίνακα, ορμώμενος από την γλαφυρότατη περιγραφή που μας άφησε ως ιερή παρακαταθήκη ο Λουκιανός στο έργο του «Περὶ τοῦ μὴ ῥᾳδίως πιστεύειν διαβολῆ». Ας μου επιτραπεί εδώ να σχολιάσω τα γραφόμενα του κου Προέδρου του Δημοτικού μας Συμβουλίου και θα επανέλθω στην περιγραφή του πίνακος αργότερα.



Ομιλεί περί κανόνος μη παραχώρησης της αιθούσης σε συνδυασμούς. Αλήθεια κε Πρόεδρε, ο κανών αυτός είναι γραπτός, αποτελεί τεκμηριωμένη δήλωση πολιτικής του Δήμου μας, είναι μήπως επιταγή του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, μήπως ορίζεται σχετικώς στον κανονισμό λειτουργίας του Δημοτικού Συμβουλίου ή τέλος πάντων, νόμος ελληνικός ορίζει σχετική απαγόρευση; Αν όχι, μήπως αποτελεί εθιμικό κανόνα; Πότε εθεσπίσθει ο εθιμικός αυτός κανών; Τι αναφέρει λοιπόν αυτός ο κανών κατά γράμμα για να ενημερωθούν σχετικώς οι συμπολίτες της πόλεως μας;


Διατί κε πρόεδρε δεν τον εφαρμόζετε σε υποψηφίους βουλευτάς, αλλά ταυτοχρόνως τον εφαρμόζετε σε συνδυασμούς της τοπικής αυτοδιοικήσεως; Η αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου δεν είναι άραγε κομμάτι του Μεγαρικού Λαού; Εκεί δεν πρέπει να αναπτύσσουν άραγε τις ιδέες τους οι συνδυασμοί, να προβάλλουν τις απόψεις τους, το όραμά τους, ακόμη κι αν αυτό γίνεται εκτός συνεδριάσεως; Αυτή είναι η Ελλάδα της Δημοκρατίας, της ελεύθερης ανάπτυξης ιδεών, της ανταλλαγής απόψεων, της απρόσκοπτης ελευθεροτυπίας;


Αναφέρεστε στην συνέντευξη τύπου της Διοικήσεως δια το θέμα της αποχετεύσεως, η οποία έλαβε χώρα στην αίθουσα του συλλόγου «ΘΕΟΓΝΙΣ». Μα δεν ήταν συνέντευξη τύπου αυτή κε Πρόεδρε, ήταν βήμα ακατάσχετης ομιλίας του Κου Δημάρχου επί παντός επιστητού και με ανεπέρειστο τρόπο εδόθει μόνο μία ερώτηση στους εκπροσώπους του Τύπου. Δια τούτο ελοιδορηθήκατε από μερίδα αυτού (η οποία εφημερίς, ειρήσθω εν παρόδω, είναι φιλικώς προσκείμενη προς εσάς).


Έφτασε η ώρα να ασχοληθώ πλέον και με την επίμαχη φράση για την οποία αποφάσισα να αποστείλω την παρούσα. Λέτε κε πρόεδρε την φράση «όταν κάποιοι διάβαζαν κάποιοι άλλοι αγωνίζονταν» υιοθετώντας μερικώς, τα λεγόμενα του ομογάλακτου και ομοϊδεάτη πολιτικώς, κου Σηφουνάκη. Αλήθεια, εννοείτε ότι κι εσείς αγωνιζόσασταν κε Οικονομόπουλε;


Σε τι ηλικία ήσασταν τότε (αν δεν με απατά η μνήμη μου είστε γεννηθείς το 1956, άρα κατά την ημερομηνία που εξετράπη το δημοκρατικό καθεστώς της χώρας μας ήσασταν 11 ετών), σε ποια οργάνωση ανήκατε, σε τι ενέργειες, αποστολές και δράσεις λάβατε μέρος; Μήπως ήσασταν ενεργό μέλος σε δίκτυο συζητήσεων φοιτητών για την παλινόρθωση της Δημοκρατίας; Σε ποιο δίκτυο ανήκατε; Ή μήπως διαβάζατε κι εσείς; Αν διαβάζατε κι εσείς την περίοδο αυτή, κάτι απολύτως φυσιολογικό για νέο τέτοιας ηλικίας πρέπει να σας αντιτείνω την νομική φράση «ένοχος ένοχο ου ποιεί». Διότι είστε το ίδιο ένοχος με αυτόν αν θεωρείτε ότι αυτός είναι ένοχος, ή είναι το ίδιο αγωνιστής με εσάς αν θεωρείτε την αφεντιά σας αγωνιστή.


Περιμένω εναγωνίως απαντήσεις στα γραφόμενά μου (όχι ότι πιστεύω ότι θα τα δώσετε, είναι γνωστή η τακτική σας ως συνδυασμός να μην απαντάτε). Ας πάμε στο θέμα του κου Σταμούλη. Αν υπάρχει το παραμικρό που να αφορά το δημοκρατικό παρελθόν του οφείλετε κε Οικονομόπουλε να το κοινοποιήσετε στον Μεγαρικό λαό. Έχουμε δικαίωμα να ξέρουμε ως πολίτες, ως κοινωνία, αν ένας αιρετός της περιοχής μας έχει έστω κι ένα συννεφάκι να θολώνει την διαδρομή του ως πολίτης, έστω κι αν είναι ένστολος πολίτης της χώρας αυτής. Όλοι όσοι γνωρίζουμε τον Στρατηγό, νομίζουμε τα αντίθετα. Σε προκαλούμε να πεις την αλήθεια, και μόνο την αλήθεια.


Μετά την ένταση που αναπτύχθηκε εντός μου, λόγω των ανωτέρω αιτιάσεων μου, ας επιστρέψουμε στην τέχνη. Ας προσπαθήσουμε μαζί να αποκρυπτογραφήσουμε τον περίφημο πίνακα, ο οποίος είναι σχετικός και επίκαιρος με το πραγματευόμενο θέμα.


Η κοπέλα με το μωβ φόρεμα είναι η Συκοφαντία. Είναι γυναίκα υπερβολικά όμορφη, με όμορφο ένδυμα, όμως θυμωμένη ταραγμένη και εξοργισμένη. Κρατεί στο αριστερό της χέρι δάδα που καίει και στο δεξί νεανίαν εκ της κόμης συρόμενον ο οποίος υψώνει προς τον ουρανό τα χέρια του και επικαλείται μάρτυρες τους θεούς για τα λεγόμενά της. Έμπροσθεν της Συκοφαντίας προηγείται ο άνθρωπος με την κουκούλα, ο οποίος έχει βλέμμα άγριο και μοιάζει ασθενικός, αυτός είναι ο Φθόνος. Της Συκοφαντίας όπως παρατηρείτε συμπαρίστανται 2 γυναίκες οι οποίες περιποιούνται την Συκοφαντία αλλά ταυτόχρονα την ενθαρρύνουν να συνεχίσει το διαβολικό της έργο. Μία από αυτές είναι η Επιβουλή και η άλλη η Απάτη. Τελευταία παρατηρούμε την μια τελευταία γυναίκα την Μεταμέλεια, στα μαύρα ενδεδυμένη και ξέπλεκα μαλλιά η οποία στρέφει το κεφάλι της πίσω, δακρύουσα και με ντροπή μεγάλη, κοιτώντας την Αλήθεια, η οποία μας παρουσιάζεται γυμνή.


Εδώ σε θέλω κε Οικονομόπουλε. Ανάγνωσε σε παρακαλώ το κείμενο αυτό. Όχι να το διαβάσεις, να το αναγνώσεις. Κι αν σε αγγίξει, άσε την Μεταμέλεια να σε προσεγγίσει, και πράξε τα δέοντα.






Με ιδιαίτερη εκτίμηση


ΠΟΛΙΤΗΣ ΜΕΓΑΡΩΝ