Τετάρτη 27 Ιανουαρίου 2010

Ενας αγανακτισμένος απο τους τσιγγάνους

Δημοσιεύουμε το κείμενο που μας έστειλε κάποιος αναγνώστης χωρίς κανένα σχολιασμό.
Το θέμα αγγίζει όλους μας, ιδιαίτερα δε πρέπει να προβληματίσει τους τοπικούς και όχι μόνο άρχοντες.


Η παρουσία των τσιγγάνων στην περιοχή μας έχει γίνει αισθητή μόνο κατά την προεκλογική περίοδο και τα προβλήματα που δημιουργούν εις βάρος των συμπολιτών μας, εδώ και χρόνια.



Έχουν γίνει αρκετές προσπάθειες ώστε να ζουν πιο ανθρώπινα και να ενσωματωθούν στην κοινωνία μας.


Όμως... αυτή η φυλή έχει τους δικούς της κανόνες και νόμους και δεν θέλουν σε καμία περίπτωση να ενσωματωθούν στην δική μας κοινωνία. Δεν είναι καθόλου ρατσιστικό αλλά οι γύφτοι δεν γίνονται άνθρωποι.


Καταπάτηση, τρομοκρατία, επικίνδυνη οδήγηση, αλόγιστη χρήση νερού, ηχορύπανση, κάψιμο πλαστικών και άλλων ρυπαντικών υλικών μέρα νύχτα και άλλα πολλά..


Και όλα αυτά γιατί δεν γίνεται έλεγχος και μηνύσεις μιας και κανείς δεν τολμά να πλησιάσει στα σπίτια τους. Δεν τολμά ούτε η αστυνομία να τους πει κάτι. Βρείτε μου έναν αστυνομικό που σταμάτησε γύφτο για παράνομη και επικίνδυνη οδήγηση. Σπάνια περίπτωση, δεν είναι έτσι;


Κάθε Τρίτη και Παρασκευή κατακλύζουν τους χώρους γύρω από τις λαϊκές αγορές, στήνουν το δικό τους παζάρι, έτσι απλά χωρίς να έχουν καμία άδεια, να μην υπολογίζουν κανένα, να μην καταβάλουν κανένα τέλος και να δημιουργούν έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα στους γύρω δρόμους.

Αυτοί πρέπει να βρίσκονται έξω από τα όρια κάθε δήμου και κοινότητας μιας και μόνο ζημιές προκαλούν αφού δεν πληρώνουν τίποτα σπάζουν τους υδρομετρητές κλέβουν ρεύμα από την ΔΕΗ.

Πρέπει να γίνει αντιληπτό από όλους και να το καταλάβει κάθε δημοτική αρχή, ότι οι γύφτοι ζουν εις βάρος μας.


 
ΕΝΑΣ ΜΕΓΑΡΙΤΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ

Αντιφάσεις και ερωτηματικά απο τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου για το κλείσιμο της ΔΕΥΑΜ

ΔΗΜΟΣ ΜΕΓΑΡΕΩΝ


Γραφείο Τύπου

Μέγαρα, 26 Ιανουαρίου 2010

Δελτίο τύπου.

Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της 21/1/2010

Κατά πλειοψηφία απόφαση για λύση της ΔΕΥΑΜ.

Δήμαρχος: Ιστορική & γενναία απόφαση-μονόδρομος επ’ ωφελεία του Δήμου & του Μεγαρικού Λαού.


Αντιδήμαρχος κ. Μπερδελής: παντελής έλλειψη επιχειρημάτων από την αντιπολίτευση.

Μετά από μια μακρά συνεδρίαση με αποκλειστικό θέμα τη λύση της ΔΕΥΑΜ, το Δημοτικό Συμβούλιο συζήτησε όλα τα δεδομένα της οικονομικής κατάστασης της εταιρείας και κατά πλειοψηφία 13 επί παρόντων 20 δημοτικών συμβούλων αποφάσισε την λύση της εταιρείας. Η δημοτική αρχή μετά από εισήγηση του Δημάρχου κάνει πράξη την δέσμευσή της προς το Μεγαρικό Λαό να δώσει ένα τέλος στο αδιέξοδο της πολύπαθης εταιρείας, στο καθεστώς ομηρίας των εργαζομένων της και στην υποθήκευση του μέλλοντος του Δήμου λόγω διόγκωσης του χρέους της. Η απόφαση αυτή εκφράζει την πολιτική βούληση της διοίκησης, όχι να διαχειριστεί απλά, αλλά να δώσει ουσιαστική λύση σε ένα χρόνιο και μεγάλο πρόβλημα του Δήμου βάσει του συλλογικού συμφέροντος.

Αρχικά ο Πρόεδρος της ΔΕΥΑΜ κ. Σ. Μιχαλάκης ανάγνωσε εισήγηση με πλήρη και εμπεριστατωμένη ενημέρωση για την σημερινή οικονομική κατάσταση της εταιρείας καθώς και για την ολοκλήρωση και διαχείριση του αποχετευτικού δικτύου. Ο κ. Μιχαλάκης αναφέρθηκε στην δεινή οικονομική κατάσταση της ΔΕΥΑΜ που είναι γνωστή από την εποχή της ίδρυσής της (Μάρτιος 1992), γεγονός που επιβεβαιώνεται από έκθεση των ορκωτών λογιστών του 1997 και από οικονομοτεχνική μελέτη του συμπολίτη κ. Δ. Γεωργακή το 2008. Οι όποιες προσπάθειες των διοικήσεων για ορθολογική διαχείριση δεν είχαν αποτέλεσμα εφόσον βάσει των τελευταίων ισολογισμών κατεγράφη ζημία (€3.129.663 το 2006, €2.667.030 το 2007, €2.984.137 το 2008). Οι συνολικές υποχρεώσεις της εταιρείας ανέρχονται σήμερα στα €26.364.422, από τα οποία τα €16.504.231 αφορούν οφειλές προς την ΕΥΔΑΠ για κατανάλωση νερού χωρίς προσαυξήσεις, παρά το ότι η σημερινή διοίκηση πλήρωσε €1.272.000 για νερό κατά τα έτη 2007-2008, ενώ την προηγούμενη τετραετία καταβλήθηκαν μόνο €50.000. Η αδυναμία της εταιρείας να πληρώνει τους λογαριασμούς στην ΕΥΔΑΠ οδήγησε στην απόφαση για διαπραγματεύσεις για την μεταβίβαση χρήσης του δικτύου ύδρευσης και αποπληρωμή του χρέους μέσω συμψηφισμού ως η μόνη εφικτή λύση, ανέφερε ο κ. Μιχαλάκης τονίζοντας ότι παρά τις αλλεπάλληλες συσκέψεις των οργάνων διοίκησης και των νομικών επιτελείων, τα συνεχή ταξίδια στην Περιφέρεια, το ΥΠ.ΕΣ., το Ελεγκτικό Συνέδριο και το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, το τελευταίο κατέληξε το Νοέμβριο του 2009 να απαντήσει απορριπτικά με μια διάτρητη απόφαση. Παρά ταύτα στο τέλος του 2009 η εταιρεία κατάφερε να φέρει σε πέρας το μεγάλο έργο της αποχέτευσης και της λειτουργίας του βιολογικού καθαρισμού, το οποίο θα συμβάλει τα μέγιστα στην προστασία του περιβάλλοντος και των υδάτων της περιοχής. Τέλος, ο κ. Μιχαλάκης επισήμανε ότι στο τέλος του 80% θα προστεθεί και τέλος περίπου 50% επί της κατανάλωσης νερού ως τέλος χρήσης της αποχέτευσης που θα επιβαρύνει επιπλέον τα νοικοκυριά, ενώ το χρέος της υπερχρεωμένης ΔΕΥΑΜ θα διογκώνεται, όσο η κατάσταση παραμένει ως έχει.

Σε ερωτήσεις της αντιπολίτευσης ο Πρόεδρος της ΔΕΥΑΜ έδωσε διαφωτιστικές απαντήσεις για τους χειρισμούς και τις επιλογές της διοίκησης, όπως

1. Η καθυστερημένη απορριπτική απόφαση του Ν.Σ. του Κράτους κρίνεται διάτρητη διότι στηρίχτηκε στο γεγονός ότι η εταιρεία μετά την παραχώρηση χρήσης του δικτύου ύδρευσης στην ΕΥΔΑΠ δεν θα είχε αντικείμενο, γεγονός όμως που δεν στοιχειοθετείται εφόσον η ΔΕΥΑΜ θα είχε αντικείμενο το εκτός σχεδίου δίκτυο ύδρευσης και το δίκτυο της αποχέτευσης.

2. Σχετικά με την εξάλειψη του χρέους προς την ΕΥΔΑΠ μετά την συμφωνία με το Δήμο Μεγαρέων, αυτή θα ήταν ολική διότι με τα €6 εκ που αποτιμήθηκε το δίκτυο ύδρευσης και με τον όρο για μεταβίβαση και του δικτύου αποχέτευσης στη συνέχεια, το χρέος θα μηδενιζόταν.

3. Αν γινόταν δεκτή η συμφωνία, θα υπήρχε το πλεονέκτημα ότι η ΕΥΔΑΠ θα απορροφούσε ένα μέρος των εργαζομένων συν έναν αριθμό που θα μετατασσόταν στο Δήμο βάσει της πρόσφατης τροπολογίας (Ν 3801/2009). Ενώ τώρα μπορεί να γίνει μόνο το δεύτερο.

Σε ερώτηση του Αντιδημάρχου κ. Μπερδελή για το αν τα €8.100.000 από το τέλος του 80% στους λογαριασμούς ύδατος επί τόσα χρόνια διατέθηκαν σε νέα έργα όπως ορίζει ο Νόμος ο κ. Μιχαλάκης ενημέρωσε ότι η μηνιαία δαπάνη μισθοδοσίας είναι €150.000, η δαπάνη για το νερό άλλες €150.000, συν άλλες δαπάνες λειτουργικών εξόδων, ενώ τα έσοδα μόλις €210.000. Επομένως, είπε, γίνεται αντιληπτό που χρησιμοποιούνται τα ποσά από το τέλος του 80%.

Ο Δήμαρχος κ. Στρατιώτης στην τοποθέτησή του τόνισε την αποστολή του Δήμου και του Δημοτικού Συμβουλίου να προασπίζει τα συμφέροντα του Μεγαρικού Λαού, λύνοντας τα προβλήματα με τόλμη και αποφασιστικότητα. Η παρούσα διοίκηση θα είχε λάβει την απόφαση να λύσει την ΔΕΥΑΜ από τον Ιανουάριο του 2007 αφότου ανέλαβε καθήκοντα αν η εταιρεία δεν ήταν φορέας υλοποίησης του έργου της αποχέτευσης. Σήμερα όμως, είπε ο Δήμαρχος, αφού εξετάστηκαν όλες οι νομικές και διοικητικές προϋποθέσεις, παρουσιάστηκαν τα δυσμενή δεδομένα, θα πρέπει να λάβουμε σημαντικές αποφάσεις, όχι επιπόλαια και ανάλγητα. Επισήμανε ότι από συστάσεως της η εταιρεία δεν βρισκόταν ποτέ σε ευημερία, ενώ το Δημ. Συμβ. Έλαβε 22 αποφάσεις μέχρι σήμερα για να λύσει προβλήματα της ΔΕΥΑΜ. Το έργο της αποχέτευσης πρόσθεσε ένα δυσβάσταχτο βάρος σε μια προβληματική επιχείρηση, χωρίς εξειδικευμένο προσωπικό και τεχνογνωσία. Παρόλα αυτά, το έργο ολοκληρώθηκε επιτυχώς χάρις των προσπαθειών πολλών ανθρώπων της εταιρείας που εργάστηκαν με ζήλο συμβάλλοντας τα μέγιστα, τους οποίους συνεχάρη και ευχαρίστησε δημόσια.
Ο Δήμαρχος επισήμανε ότι κάποιοι εργαζόμενοι της εταιρείας δεν αποδίδουν όπως θα έπρεπε, γεγονός που συντείνει στην απαξίωση της εταιρείας από τη Μεγαρική Κοινωνία.
Οι λόγοι είναι κοινωνικοί και σχετικοί με την δομή λειτουργίας της ΔΕΥΑΜ, τον τρόπο που προσελήφθηκαν οι εργαζόμενοι από τη σύστασή της. Όμως, τόνισε, το χρέος των €26 εκ. σήμερα μεταφέρεται στο Δήμο που είναι ο εγγυητής της, δηλαδή στο Μεγαρικό Λαό. Στη συνέχεια ο Δήμαρχος αναφέρθηκε στις άπειρες συσκέψεις και διαβουλεύσεις για την συμφωνία με την ΕΥΔΑΠ, η οποία απερρίφθη μετά από καθυστέρηση 9 μηνών από το Ν.Σ. του Κράτους προκαλώντας έκπληξη. Υπενθύμισε επίσης την κατάσχεση περιουσιακών στοιχείων του Δήμου στην οποία προέβη η ΕΥΔΑΠ το 2007 η οποία αν γινόταν θα παρέλυε ο Δήμος και η διοίκηση θα ήταν υπόλογος στο Μεγαρικό Λαό. Ανέφερε ότι η επιχείρηση μπαίνει μέσα €3 εκ. το χρόνο, ενώ οι πολίτες πέραν του 80% θα επιβαρυνθούν με άλλο 50% τέλος χρήσης αποχέτευσης. Δηλαδή για κάθε €100 λογαριασμό νερού ο πολίτης θα πληρώνει €260! Απηύθυνε δε το ερώτημα προς το Σώμα: «Θα λάβουμε το Μεγαρικό Λαό καμιά φορά υπόψη ως εκπρόσωποί του;». Ο Δήμαρχος κατέληξε ότι η λύση της λύσεως της ΔΕΥΑΜ είναι μονόδρομος και επ’ ωφελεία του Δήμου, διότι:

1. έτσι σταθεροποιείται το χρέος της εταιρείας,

2. καταργείται το τέλος του 80% ανακουφίζοντας τους πολίτες,

3. ο Δήμος θα προσλάβει το μέγιστο αριθμό εργαζομένων της ΔΕΥΑΜ, βάσει του Νόμου 3801/2009, γεγονός που είναι υπέρ των εργαζομένων αλλά και του Δήμου ο οποίος θα μπορέσει να ανανεώσει το ανθρώπινο δυναμικό του, όχι μέσω ΑΣΕΠ, αλλά από Μεγαρείς και αξιόλογους εργαζομένους που έχουν αποδείξει στην πράξη τα προσόντα τους. Την απόφαση για την μεταφορά των εργαζομένων θα λάβει το ΔΣ σε ξεχωριστή συνεδρίαση και μετά από εισήγηση της οικονομικής υπηρεσίας.

4. ο Δήμος θα αποδίδει στην ΕΥΔΑΠ την αξία του νερού που προμηθεύεται και με μια μακροχρόνια συμφωνία θα εξοφλήσει το χρέος προς αυτήν αλλά από θέση ισχύος πλέον. Μετά θα εκτιμήσουμε αν συμφέρει να μεταβιβάσουμε τα δίκτυα. Ενδεικτικά αναφέρθηκε σε ενδεχόμενο δημόσιο ερώτημα από τα ΜΜΕ: «γιατί χρωστάτε €30 εκ.; Δεν σας πληρώνει ο λαός; Τι θα πούμε εμείς; Ότι έχουμε 60 και όχι 15 εργαζομένους;»

5. το Δημ. Συμβ. Στη συνέχεια θα λάβει άλλη απόφαση για να εγκατασταθούν στην εταιρεία εκκαθαριστές ορκωτοί λογιστές.

Κάλεσε το Σώμα να ψηφίσει ομόφωνα με τόλμη την ιστορική αυτή απόφαση και να μην παραπέμψουν το πρόβλημα σε άλλους επιβαρύνοντας επιπλέον το Μεγαρικό Λαό. Τόνισε χαρακτηριστικά ότι τα αδιέξοδα της χώρας οφείλονται στο λαϊκισμό των διοικούντων, στο ότι δεν χαλούν ¨χατίρι¨ σε κανέναν. Παρότι, είπε, υπάρχει ευαισθησία για τους εργαζομένους και δεν είναι εύκολο για την διοίκηση να λάβει μια τέτοια απόφαση, «…δεν έχουμε δικαίωμα να αφήσουμε να διογκώνεται ένα τεράστιο χρέος κατά €3 εκ. το χρόνο επειδή κανείς δεν πληρώνει λεφτά από την τσέπη του!».

Στη συνέχεια το λόγο πήραν εκπρόσωποι των εργαζομένων. Η κυρία Α. Κακαρίκου Πρόεδρος του Σωματείου εργαζομένων της ΔΕΥΑΜ ζήτησε να αναβληθεί η απόφαση ώστε να διερευνηθεί αν μέσω της νέας κυβέρνησης προκύψει διασφάλιση όλων των θέσεων εργασίας. Ρωτήθηκε από τον Πρόεδρο του ΔΣ κ. Οικονομόπουλο αν επί θητείας της στη θέση της Γενικής Διευθύντριας της εταιρείας, Αντιπροέδρου του ΔΣ της ΔΕΥΑΜ και επίσης Αντιδημάρχου οικονομικών του Δήμου, υπήρξε κάποια πρόταση ή μελέτη βιωσιμότητας της εταιρείας. Ομοίως το μέλος του Σωματείου στο ΔΣ της ΔΕΥΑΜ κ. Α. Μεντής ζήτησε αναβολή για να απαντήσει ο Δήμαρχος ότι υπάρχει χρόνος να διερευνηθεί καλύτερη λύση για το προσωπικό εφόσον η εταιρεία αύριο λειτουργεί κανονικά μέχρι να ανατεθεί η εκκαθάριση. Ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας ΔΕΥΑ υπερασπίστηκε τα εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων. Ρωτήθηκε από τον Πρόεδρο του Δημ Συμβ. αν η ΕΥΔΑΠ διακόψει την τροφοδοσία νερού πως θα εισπράττει η ΔΕΥΑΜ και πως θα πληρώνονται οι εργαζόμενοι. Επίσης ρωτήθηκε από τον Αντιδήμαρχο κ. Μπερδελή γιατί υπάρχει η μεγάλη διαφορά στο τιμολόγιο χρέωσης νερού ΔΕΥΑΜ και ΕΥΔΑΠ, ενώ ο Γραμματέας του Δημ Συμβ. ρώτησε πόσοι εργαζόμενοι απασχολούνται σε άλλες ΔΕΥΑ με αντίστοιχες συνδέσεις.

Ο κ. Κουβάς ζήτησε αναβολή της απόφασης επικαλούμενος ότι η εισήγηση για λύση της ΔΕΥΑΜ στερείται νομικής και οικονομοτεχνικής τεκμηρίωσης. Ο Πρόεδρος της ΔΕΥΑΜ απάντησε σχετικά ότι βάσει του τεχνικού συμβούλου του έργου της αποχέτευσης δεν υφίσταται πρόβλημα μεταβίβασης των δικτύων στο Δήμο εφόσον ήδη έχει υπογραφεί πρωτόκολλο περαίωσης εργασιών της αποχέτευσης.

Ο κ. Μαρινάκης κατηγόρησε τη δημοτική αρχή για υστεροβουλία, ζήτησε αναβολή της απόφασης προτείνοντας προοδευτική εξυγίανση της εταιρείας και μετατροπή της σε κατασκευαστική.

Ο κ. Σταμούλης εκτίμησε ότι η διοίκηση τελικά δεν θα κλείσει την ΔΕΥΑΜ αλλά απλά θέλει μια απόφαση για προεκλογικούς λόγους.

Ο κ. Μπισταράκης χαρακτήρισε την περίπτωση της ΔΕΥΑΜ ως «τραγωδία σε μικρογραφία του Ελληνικού Κράτους», όπως συνέβη με την Ολυμπιακή, κλπ., προτείνοντας να γίνει δημοψήφισμα ώστε ο λαός που πληρώνει να εκφράσει την άποψή του.
Εξέφρασε την αντίθεσή του στο ενδεχόμενο να χαθούν θέσεις εργασίας και θύμισε στο Σώμα ότι ο Νομάρχης Δυτικής Αττικής από το 1992 με έγγραφό του προέτρεπε τον Δήμο Μεγαρέων να συνδεθεί με τον αγωγό της ΕΥΔΑΠ διότι επέρχονταν οικολογική καταστροφή με την εξάντληση του υδροφόρου ορίζοντα. Το 1999 που συνδεθήκαμε τελικά δεν υπήρχε νερό και η ΕΥΔΑΠ μας πούλησε νερό με ακριβό τιμολόγιο γιατί είχαμε ΔΕΥΑ που εμπορευόταν το νερό.

Τέλος ο Αντιδήμαρχος κ. Μπερδελής επισήμανε ότι για άλλη μια φορά η αντιπολίτευση εμφανίστηκε με παντελή έλλειψη επιχειρημάτων και δεν στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων. Μόνο θέμα εργαζομένων έθεσαν, είπε, ενώ ούτε οι εργαζόμενοι πρότειναν κάτι εφικτό. Σε επιχειρήματα της αντιπολίτευσης απάντησε ότι η αντικατάσταση του δικτύου ύδρευσης βάσει μελέτης κοστίζει €12 εκ. που ο Δήμος δεν τα έχει. Η πρόταση μετατροπής της ΔΕΥΑΜ σε κατασκευαστική στερείται σοβαρότητας όπως είπε, διότι το προσωπικό που διαθέτει είναι υπάλληλοι γραφείου κυρίως, δεν διαθέτει τεχνικούς και μηχανήματα.
Τόνισε ότι έχουμε χρέος προς την Μεγαρική Κοινωνία να λύσουμε σήμερα το πρόβλημα και να σταματήσουμε να υποθηκεύεται το μέλλον της πόλης και ότι η διοίκηση έχει ευαισθησία και θα προσλάβει στο Δήμο το μέγιστο δυνατό αριθμό εργαζομένων.



Διακρίνουμε αντιφάσεις στα όσα ακούστηκαν

1) Ενώ ο Δήμαρχος επικαλείται το συμφέρον όλων των πολιτών, όπως και ο τέως πρόεδρος του Δ.Σ. κ. Λ. Μπισταράκης, γιατί δεν έκαναν ένα τυπικό δημοψήφισμα για να μάθουν και τη γνώμη των πολιτών για το θέμα;

2) Ο αντιδήμαρχος Γ.Μπερδελής γιατί αναφέρθηκε σε τυχόν ποινικές ευθύνες των διοικήσεων της ΔΕΥΑΜ αφού δεν αξιοποιούσαν τα έσοδα του 80% για έργα, αφού έχει σκοπό να σιωπήσει όπως κάνει συνήθως; Η παρέμβαση του έγινε μόνο για τη δημιουργία εντυπώσεων;

3) Ο κ. Μπισταράκης επικαλέστηκε έγγραφο του Νομάρχη το 1992 για λειψυδρία. Τότε γιατί δεν έδινα απευθείας το δίκτυο ύδρευσης στην ΕΥΔΑΠ, ώστε να μη συσσωρευτεί χρέος απο την προμήθεια νερού και να κλείσει την ΔΕΥΑΜ αυτόματα;  Τότε δεν γνώριζαν για την απώλεια νερού ή μας δούλευαν;

4) Ο κ. Μπερδελής λέει οτι θα σταματήσει να υποθηκεύεται το μέλλον της πόλης με το κλείσιμο της ΔΕΥΑΜ. Τώρα δηλαδή θα πάψει να χάνεται το νερό; Η διαρροή ή η κλοπή θα σταματήσει απότομα; Πως θα παγώσει το χρέος αφού θα τιμολογείται λιγότερο νερό που θα πωλείται απο αυτό που θα αγοράζει απο την ΕΥΔΑΠ;  Μας δουλεύετε κ. Μπερδελή;

Η "Ένωση Πολιτών" ανησυχεί για το κλείσιμο της ΔΕΥΑΜ


ΛΥΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ Ή Η ΑΡΧΗ ΕΝΟΣ ΕΦΙΑΛΤΗ;



Η διοίκηση του Δήμου μας, αποφάσισε να κλείσει την ΔΕΥΑΜ, χωρίς να εξαντλήσει όλες τις δυνατότητες που υπήρχαν για εξεύρεση μιας λύσης λιγότερο επώδυνης για όλους.


Μήπως η διάλυση χωρίς σχέδιο και πρόγραμμα δημιουργήσει χειρότερα προβλήματα από αυτά που υπάρχουν τώρα;


Όλοι γνωρίζουν ποιοι φέρουν την ευθύνη για την πορεία και τη σημερινή κατάσταση της επιχείρησης: όλοι όσοι διοίκησαν την εταιρεία, από το 1994 μέχρι σήμερα.


Σίγουρα την μεγαλύτερη και πιο καθοριστική ευθύνη έχει η σημερινή δημοτική αρχή, αφού αυτή οδήγησε την ΔΕΥΑΜ σε αδιέξοδο, με αποφάσεις που λήφθηκαν κατά την προηγούμενη και νυν θητεία της, χωρίς κανένα προγραμματισμό. Ο λαός σίγουρα δεν μπορεί να χρεώνεται τα λάθη των διοικήσεων, να πληρώνει το νερό «χρυσό» ισοβίως, ούτε να συντηρεί μια ζημιογόνα εταιρεία.


Μπορεί η σημερινή διοίκηση να πείσει για τις επιλογές της, όταν κατά καιρούς έχει κάνει τα παρακάτω ολέθρια σφάλματα, που οδήγησαν την ΔΕΥΑΜ στα σημερινά αδιέξοδα;


 Διαπιστώνοντας ότι η ΔΕΥΑΜ είναι υπερχρεωμένη και έχει υπεράριθμο προσωπικό, γιατί προβαίνει σε προσλήψεις και όχι μείωση προσωπικού και πληρώνει εξωτερικούς συνεργάτες για εργασία που μπορούν να εκτελέσουν οι υπάλληλοι της.


 Γιατί εδώ και 15 χρόνια αποδέχεται απώλεια νερού ίση με το 50% αυτού που αγοράζει από την ΕΥΔΑΠ, χωρίς να έχει λάβει καμία μέριμνα να περιορίσει τη ζημιά, με την οποία δέχεται να πληρώνει το νερό σε τριπλάσια τιμή απ ότι οι άλλοι.


 Υπογράφει κατάπτυστη συμφωνία με την ΕΥΔΑΠ, την οποία αμφισβητεί στη συνέχεια, γιατί τώρα την επαναφέρει σε ισχύ βυθίζοντας ακόμα πιο πολύ την εταιρεία.


 Γιατί δεν εισπράττει από όλους τους καταναλωτές το κόστος του νερού, και ταυτόχρονα κάνει «χαριστικές» παραγραφές χρεών.


 Γιατί παραχωρεί δίκτυα στην ΕΥΔΑΠ χωρίς κανένα αντάλλαγμα.


 Γιατί επιτρέπει στην ΕΥΔΑΠ να προμηθεύει απευθείας νερό τη Ρεβυθούσα , στερώντας τα μεγάλα αυτά έσοδα από την ΔΕΥΑΜ.


 Γιατί αναλαμβάνει την αποκατάσταση ζημιών που προκάλεσε ο εργολάβος της αποχέτευσης, ενώ είναι υποχρέωση του.


Αποφασίζοντας τη διάλυση της ΔΕΥΑΜ, δημιουργούνται ερωτήματα για τα οποία δεν δόθηκαν απαντήσεις. Ρωτάμε τη διοίκηση να απαντήσει στα παρακάτω:


 Υπάρχει κάποιο ολοκληρωμένο σχέδιο για τη διάλυση της εταιρείας; Επιχειρήθηκε μήπως εξυγίανση και με ποια οικονομοτεχνική μελέτη;


 Πόσους υπαλλήλους μπορεί να απορροφήσει ο Δήμος, ποιων ειδικοτήτων, και με ποια κριτήρια θα επιλεγούν αυτοί; Πόσο θα επιβαρύνει οικονομικά τον δήμο;


 Κλείνοντας την εταιρεία, παγώνει το χρέος της ή συνεχίζεται η ζημιά από την κατανάλωση νερού, αφού η απώλεια δεν έχει μειωθεί;


 Ποιοί θα αναλάβουν παραλαβή του έργου της αποχέτευσης, στην συνέχεια την παρακολούθηση και συντήρηση του δικτύου αυτής;


 Γιατί δεν δόθηκαν αναλυτικά στοιχεία για τα έσοδα και τα χρέη της ΔΕΥΑΜ στο Δημοτικό Συμβούλιο το οποίο κλήθηκε να πάρει μια τόσο σοβαρή απόφαση;


Το κλείσιμο της ΔΕΥΑΜ μπορεί να χαϊδεύει τα αυτιά της κοινής γνώμης, αφού καταργεί το χαράτσι του 80%, δίνει όμως λύση στο μεγάλο αυτό πρόβλημα; Θα δεχτούμε δηλαδή την κοστολόγηση του νερού με το τιμολόγιο που επιβάλει η ΕΥΔΑΠ, αντιμετωπίζοντας μας ως παιδιά ενός κατώτερου Θεού; Με ποιο τρόπο διεκδίκησε η διοίκηση την αποκατάσταση αυτής της αδικίας;


Ο Μεγαρικός λαός θέλει να επιλύονται τα προβλήματα του. Όμως αυτό κάνει η σημερινή δημοτική αρχή ή δείχνει τον καιροσκοπικό χαρακτήρα της προσπαθώντας να δημιουργήσει μια πλασματική εικόνα για να καταφέρει να φτάσει μέχρι τις δημοτικές εκλογές ισχυριζόμενη ότι απάλλαξε τους πολίτες από το «βάσανο» ΔΕΥΑΜ, ενώ στην πραγματικότητα γίνεται απλώς μεταφορά των χρεών στον ήδη χρεωμένο Δήμο, υποθηκεύοντας το μέλλον του; Μήπως ο εφιάλτης τώρα αρχίζει;






Εκ του Γραφείου τύπου


Της Ένωσης Πολιτών


 
 
ΚΑΛΕΣΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ  "ΕΝΩΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ"
 
Ο συνδυασμός μας ευαισθητοποιημένος από το δράμα του λαού της Αιτής λόγω της καταστροφής από τον σεισμό που ισοπέδωσε την χώρα, παροτρύνει τους συμπολίτες μας , όσοι επιθυμούν και θέλουν να βοηθήσουν , να καταθέσουν την βοήθεια τους στους λογαριασμούς των << ΓΙΑΤΡΩΝ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ >> προκειμένου να συνεισφέρουν στην αγορά καί αποστολή ιατροφαρμακευτικού υλικού ( αντιβιοτικών, αντιπυρετικών, αντιδιαρροϊκών φαρμάκων καθώς και αναλώσιμων υλικών -γάζες, επίδεσμοι, σύριγγες, βελόνες) , καί ειδών πρώτης ανάγκης ( όπως ρύζι και όσπρια),στον δοκιμαζόμενο σεισμόπληκτο λαό της Αιτής.



Οι λογαριασμοί είναι οι κάτωθι:






Marfin Egnatia Bank: Αρ. Λογ/μού: 0061274407


Alpha Bank: Αρ. Λογ/μού: 199-00-2002-002401


Εθνική Τράπεζα Αρ. Λογ/μού: 141/29611217


Μέσω πιστωτικής κάρτας (Visa, Mastercard, Diners) κάνοντας ένα απλό τηλεφώνημα στο 210 3213150


Σε ανακοίνωσή της η Οργάνωση «Γιατροί του Κόσμου Ελλάδας» αναφέρουν ότι «μετά την κατάθεση στην Τράπεζα για το λαό της Αιτής, θα μπορούν να επικοινωνήσουν με την Οργάνωση «Γιατροί του Κόσμου Ελλάδας» στο 210 3213150 ώστε να αποσταλεί η απόδειξη δωρεάς.


Οι Γιατροί του Κόσμου, θα παραδώσουν οι ίδιοι όλο το υλικό στον πληθυσμό και στα νοσοκομεία και κέντρα υγείας της σεισμόπληκτης Αϊτής.






ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ


ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΠΟΛΙΤΩΝ

Μήνυμα της νεολαίας ΠΑΣΟΚ Μεγάρων

ΔΙΚΤΥΟ ΝΕΟΛΑΙΑΣ ΠΑ.ΣΟ.Κ. ΜΕΓΑΡΩΝ



Κίνηση αλληλεγγύης στον δοκιμαζόμενο λαό της Αϊτής

Το τοπικό Δίκτυο Νεολαίας Μεγάρων οργανώνει τη συλλογή ειδών πρώτης ανάγκης την Κυριακή 31/1 από τις 11:00 το πρωί έως τις 19:00 το απόγευμα της ίδιας ημέρας, τα οποία εν συνεχεία θα αποσταλούν προς βοήθεια του δοκιμαζόμενου λαού της Αϊτής. Καλούμε τον Μεγαρικό λαό να προσκομίσει τρόφιμα μακράς διαρκείας, ρούχα και φαρμακευτικό υλικό στα γραφεία της Τ.Ο. ΠΑΣΟΚ Μεγάρων, στη διεύθυνση Γ. Μαυρουκάκη 24, έναντι Δημαρχείου Μεγάρων.






Έχουμε το χρέος να στηρίξουμε την Αϊτή…


Ενημέρωση απο τον βουλευτή Βασίλη Οικονόμου


ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ


ΒΑΣΙΛΗ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ

ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΠΑΣΟΚ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

Χαριλάου Τρικούπη 41, 106 81 Αθήνα

Τηλ. 210-8542901 & 210-8542254

Fax. 210-8542813

Αθήνα, 25-01-2010



ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ



Σε απάντηση της ερώτησης (Αριθμ. Πρωτ. 2231/08-12-09) αναφορικά με τον εγκαταλελειμμένο πρώην σιδηροδρομικό σταθμό του ΟΣΕ στην Ελευσίνα, ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ Δ. Ρέππας, μας απάντησε ότι σύμφωνα με έγγραφο της Διοίκησης του ΟΣΕ, τα συνεργεία του ΟΣΕ που είναι αρμόδια για τον καθαρισμό των ξερών χόρτων, την απομάκρυνση των αχρήστων υλικών γραμμής και γενικότερα για τον καθαρισμό των ευρύτερων χώρων των σταθμών προβαίνουν στις ενέργειες που απαιτούνται για την διατήρηση του ευπρεπισμού της ιδιοκτησίας του ΟΣΕ και της ασφάλειας του δικτύου κατά προτεραιότητα. Όμως λόγω έλλειψης προσωπικού αλλά και των άλλων εργασιών οι οποίες βρίσκονται σε εξέλιξη και έχουν άμεση σχέση με την ασφάλεια της κυκλοφορίας (συντήρηση γραμμής κλπ), είναι αυτονόητο ότι μπορεί να υπάρξει μικρή καθυστέρηση στις εργασίες καθαρισμού κάποιων σταθμών οι οποίοι είναι βεβαίως κλειστοί. Η αρμόδια Τεχνική Υπηρεσία του ΟΣΕ στα πλαίσια των καθηκόντων της έχει ήδη ξεκινήσει τις δέουσες ενέργειες μέσω του Α’ Τμήματος Γραμμής για να ξεκινήσουν άμεσα οι εργασίες για τον καθαρισμό όλων των εγκαταστάσεων του παλαιού Σ. Σ. Ελευσίνας. Όσον αφορά το αίτημα του Δήμου για παραχώρηση της ακάλυπτης έκτασης και του κτιρίου έναντι συμβολικού ενοικίου η διοίκηση του ΟΣΕ υποστηρίζει ότι σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία δεν δύναται να παραχωρεί μέρος της ακίνητης περιουσίας του σε τρίτους άνευ ανταλλάγματος ίσης αξίας ακόμα και αν η παραχώρηση γίνεται προς το ελληνικό δημόσιο και γι αυτό το λόγο πρότεινε στον Δήμο τη μίσθωση της ζητούμενης ακάλυπτης έκτασης έναντι μηνιαίου μισθώματος ύψους 5000€ και τη μίσθωση του κτιρίου έναντι 1240€, πρόταση στην οποία δεν έχει ανταποκριθεί ο Δήμος και η ΓΑΙΑΟΣΕ πλέον σχεδιάζει να προβεί σε ανοικτό διαγωνισμό για την μίσθωση του εν λόγω ακινήτου.

Όπως εύκολα διακρίνει κανείς από την απάντηση του Υπουργού η ανάδειξη του θέματος μέσω του κοινοβουλευτικού ελέγχου κινητοποίησε τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΟΣΕ και έχει προγραμματιστεί πλέον η αποκατάσταση του χώρου του πρώην Σιδηροδρομικού Σταθμού του ΟΣΕ στην Ελευσίνα. Η πρόθεση να αξιοποιηθεί ο χώρος με την ενοικίαση του κτιρίου και της ακάλυπτης έκτασης συνεπάγεται την μη επανεμφάνιση της εικόνας εγκατάλειψης που παρουσιάζει ο πρώην σιδηροδρομικός σταθμός αφού θα αποτελεί πλέον υποχρέωση του όποιου εκμισθωτή η συντήρηση και ο ευπρεπισμός του κτιρίου αλλά και του περιβάλλοντος χώρου. Ελπίζουμε ότι το υψηλό αντίτιμο που ζητά η διοίκηση του ΟΣΕ για ην εκμίσθωση του πρώην σιδηροδρομικού σταθμού να μην λειτουργήσει αποτρεπτικά. Σε κάθε περίπτωση πιστεύουμε ότι σε περίπτωση που δεν βρεθεί ενοικιαστής θα πρέπει να επανεξεταστεί το ενδεχόμενο παραχώρησης του συγκεκριμένου χώρου στον δήμο της Ελευσίνας έναντι συμβολικού ποσού και να γίνει και νομοθετική ρύθμιση εάν κάτι τέτοιο κριθεί αναγκαίο.

Ο Βουλευτής Αττικής του ΠΑΣΟΚ, Βασίλης Οικονόμου, εκφράζει την ικανοποίησή του για το γεγονός ότι έχει δρομολογηθεί η αποκατάσταση του πρώην σιδηροδρομικού σταθμού της Ελευσίνας και του περιβάλλοντος χώρου και δηλώνει ότι θα παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις γύρω από το θέμα αυτό και αν χρειαστεί θα επανέλθει προκειμένου να εξασφαλιστεί ότι το κτίριο και η ακάλυπτη έκταση θα αξιοποιηθούν κατά τρόπο συμφέρον για τους κατοίκους της Ελευσίνας.



ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ


ΒΑΣΙΛΗ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ

ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΠΑΣΟΚ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

Χαριλάου Τρικούπη 41, 10681 Αθήνα

Τηλ. 210-8542901& 210-8542254

FAX: 210-8542813

Αθήνα, 27 Ιανουαρίου 2010



Συνεδρίαση της Επιτροπής Ισότητας, Νεολαίας και Δικαιωμάτων του Ανθρώπου με θέμα «Κωνσταντίνα Κούνεβα: Το σκληρό πρόσωπο της ελληνικής πραγματικότητας»



Την Τετάρτη 27 Ιανουαρίου συνεδρίασε η Επιτροπή Ισότητας, Νεολαίας και Δικαιωμάτων του Ανθρώπου της Βουλής με θέμα ημερήσιας διάταξης «Κωνσταντίνα Κούνεβα: Το σκληρό πρόσωπο της ελληνικής πραγματικότητας». Στην συνεδρίαση κλήθηκαν και παρουσίασαν τις απόψεις τους ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, ο Υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Γεώργιος Κουτρουμάνης, ο Πρόεδρος της Γενικής Συνομοσπονδίας Εργατών Ελλάδας (Γ.Σ.Ε.Ε.), Γιάννης Παναγόπουλος, ο δημοσιογράφος Σταύρος Θεοδωράκης, η Αντιπρόεδρος της Παναττικής Ένωσης Καθαριστριών και Οικιακού Προσωπικού (Π.Ε.Κ.Ο.Π.), Βασιλική Τσούνη, Εκπρόσωποι του Δικτύου Ενίσχυσης και Στήριξης Μεταναστριών (ΔΕΣ Με), Μαρία Λιάπη, Άννα Βουγιούκα και Lauretta Macauley.

Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Ισότητας, Νεολαίας και Δικαιωμάτων του Ανθρώπου της Βουλής, Βασίλης Οικονόμου, τόνισε ότι η βίαιη επίθεση εναντίον της κ Κούνεβα ήταν κάτι πρωτόγνωρο για την ελληνική κοινωνία και προκάλεσε για μια ακόμη φορά τα αρνητικά σχόλια της διεθνούς κοινής γνώμης. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι κατά την συμμετοχή του ως Εκπρόσωπος του Ελληνικού Κοινοβουλίου στην Διακοινοβουλευτική Διάσκεψη για την Μετανάστευση και την βία κατά των γυναικών στο Παρίσι πριν δύο μήνες, μεγάλο μέρος των συζητήσεων μεταξύ των εκπροσώπων απασχόλησε το ζήτημα αυτής της αήθους και απάνθρωπης επίθεσης εναντίον της κα Κούνεβα. Η πρεσβεία μάλιστα της Ελλάδας στο Παρίσι κατακλύσθηκε από μηνύματα πολιτών και οργανώσεων από όλο τον κόσμο που ζητούσαν απαντήσεις για το τι συμβαίνει στην Ελλάδα με τους μετανάστες και δη με τις εργαζόμενες και συμμετέχουσες στο συνδικαλιστικό κίνημα μετανάστες.

«Είναι προφανές ότι αυτές οι τρομοκρατικές ενέργειες εναντίον προσώπων, μεταναστών και ημεδαπών, είναι προσβλητικές για την κοινωνία μας, για το κράτος μας και βέβαια και για το επίπεδο του πολιτισμού μας. Έχοντας αυτά ως γενικό σκεπτικό αποφασίσαμε να ξεκινήσουμε μια μεγάλη συζήτηση στα πλαίσια του Ελληνικού Κοινοβουλίου όπου θα διερευνηθούν μεταξύ άλλων οι εργασιακές σχέσεις, το επίπεδο διαβίωσης των μεταναστών, η δυνατότητες και τα εμπόδια συμμετοχής τους στο συνδικαλιστικό κίνημα, η βία που μπορεί να ασκείται εναντίον των γυναικών, μεταναστριών και ημεδαπών, σε εργασιακούς χώρους, οι παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν σε θεσμικό και νομικό επίπεδο προκειμένου να προστατευτούν καλύτερα τα ανθρώπινα δικαιώματα στην ελληνική κοινωνία.», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη, κ Χρυσοχοΐδης, δήλωσε ότι δυστυχώς στην υπόθεση της κας Κούνεβα υπήρξε μεγάλη καθυστέρηση και υποβάθμιση του όλου γεγονότος από πλευράς της αστυνομίας με ευθύνη της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας με αποτέλεσμα να χαθεί πολύτιμος χρόνος και να μην είναι δυνατή η εύρεση αυτόπτη μάρτυρα. Η υπόθεση αυτή τόνισε ότι είναι ένας σταθμός καθώς πρέπει να αλλάξουμε πολλά από τα δεδομένα της κοινωνίας μας προκειμένου να είμαστε ένα κράτος δικαίου που θα σέβεται και θα προστατεύει και ως κράτος αλλά και ως κοινωνία κάθε ανθρώπινο δικαίωμα. Ο Υπουργός ανακοίνωσε ότι γίνεται μια προσπάθεια υπέρβασης του μέχρι σήμερα τρόπου οργάνωσης και λειτουργίας της ελληνικής αστυνομίας και γι αυτό τον λόγο θα προσληφθούν άμεσα στα αστυνομικά τμήματα ψυχολόγοι, ειδικοί διαπολιτισμικοί σύμβουλοι, διερμηνείς και μετανάστες δεύτερης γενιάς που διαμένουν μόνιμα στην Ελλάδα προκειμένου να διευκολύνουν το έργο της αστυνομίας. Επιπρόσθετα ο Υπουργός ανακοίνωσε ότι στα πλαίσια της προσπάθειας αντιμετώπισης της βίας κατά των γυναικών, της εν γένει ενδοοικογενειακής βίας και της βίας κατά ανηλίκων πρόκειται να «επανασυστήσει» τρόπο τινά το Ειδικό Σώμα που έχει δημιουργηθεί το οποίο όμως έως σήμερα δεν έχει τα προσδοκόμενα αποτελέσματα. Τέλος δήλωσε ότι πλέον δίνεται η δυνατότητα στους μετανάστες δεύτερης γενιάς να έχουν όλα τα νόμιμα έγγραφα (πχ ταξιδιωτικά και άδειες παραμονής) προκειμένου οι μετανάστες που γεννιούνται στην Ελλάδα να μην αντιμετωπίζονται ως παράνομοι από την στιγμή που ενηλικιώνονται και μετά. Προέβλεψε μάλιστα ότι μόλις ολοκληρωθούν οι νομοθετικές ρυθμίσεις που προτείνει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ μέσα στο πρώτο εξάμηνο της διακυβέρνησης της χώρας θα έχουμε διαμορφώσει την πλέον προοδευτική πολιτική χορήγησης ασύλου στους μετανάστες. Ο Υφυπουργός Εργασίας, κ Κουτρουμάνης, δήλωσε ότι ο στόχος του Υπουργείου είναι να καταπολεμηθεί η μαύρη εργασία και η εισφοροδιαφυγή, να υιοθετηθεί ένα νέο status νομιμότητας για τους μετανάστες και να καταπολεμηθεί ριζικά η παραβίαση της εργοδοτικής αυθαιρεσίας, της καταπάτησης των δικαιωμάτων των εργαζομένων. Στην χώρα μας τόνισε υπάρχουν νόμοι που δεν εφαρμόζονται και που δεν ελέγχεται η εφαρμογή τους και υπάρχουν και νομικά κενά που έπρεπε ήδη να έχουν καλυφθεί. Τις επόμενες μέρες κατατίθεται προς ψήφιση νέος νόμος με 14 άρθρα όπου μεταξύ άλλων προβλέπει την βελτίωση του προστατευτικού πλαισίου για τους εργαζομένους, αλλάζει ο τρόπος λειτουργίας των εταιριών ενοικίασης εργαζομένων και ο τύπος της σύμβασης που αυτές υπογράφουν με τους υπαλλήλους τους, αναβαθμίζεται και στελεχώνεται το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας, δημιουργούνται μικτά κλιμάκια των ταμείων και του ΣΕΠΕ και κυρίως αλλάζει και ο τρόπος λειτουργίας τους προκειμένου να προληφθεί το ενδεχόμενο διαφθοράς των μετεχόντων σε αυτά.. Τέλος ανακοίνωσε την έναρξη μεγάλης καμπάνιας του Υπουργείου με μηδενικό κόστος ενάντια στην μαύρη και ανασφάλιστη. Ο Πρόεδρος της ΓΣΕΕ τόνισε ότι ο νόμος που προτείνει το Υπουργείο Εργασίας περιλαμβάνει πολλά θετικά μέτρα είναι όμως γεγονός ότι κάποια ζητήματα δεν τα ρυθμίζει επαρκώς. Τόνισε ότι η Πολιτεία πρέπει να ελέγξει πολύ πιο αποτελεσματικά τους εργολάβους ενοικίασης εργαζομένων και να εξαντλήσει την αυστηρότητά της προκειμένου να καταπολεμήσει τον εργασιακό μεσαίωνα που καθιερώθηκε από οργανωμένα οικονομικά εργοδοτικά συμφέροντα. Κατήγγειλε την Εκκλησία ότι ως εργοδοτικός φορέας καταπατά τα δικαιώματα των εργαζομένων, με χαρακτηριστικό παράδειγμα την πρόσφατη απόλυση εργαζομένης που μόλις είχε επιστρέψει στην εργασία της από άδεια λοχείας. Η Εκκλησία υποστηρίζει ότι διέπεται από ειδικό καθεστώς εργασιακών σχέσεων, που κατά τον Πρόεδρο της ΓΣΕΕ αποτελεί κατάφορη παραβίαση της εργατικής νομοθεσίας της χώρας μας Ο κ Θεοδωράκης από την πλευρά του τόνισε ότι ο εργασιακός μεσαίωνας έχει δυστυχώς πολλές μορφές άσκησης βίας και δυστυχώς τα θύματα αυτής της βίας δεν έχουν πρόσβαση ούτε στα ΜΜΕ ούτε στην εξουσία. Τόνισε ότι η αστυνομία στην υπόθεση της κας Κούνεβα ολιγώρησε και υποβάθμισε το γεγονός και μόλις πρόσφατα, δηλαδή μετά τις εκλογές αναβάθμισε την αξιολόγηση αυτής της υπόθεσης και ερευνά πλέον εξονυχιστικά την υπόθεση. Ο εργασιακός μεσαίωνας τόνισε οφείλεται στην αδυναμία της Πολιτείας να ρυθμίσει και να ελέγξει τις εργασιακές σχέσεις, στον φόβο της καταγγελίας περιστατικών βίας και στην αποσιώπηση τέτοιων υποθέσεων από την ενημέρωση της κοινής γνώμης. Υπάρχει ένα μεγάλο ζήτημα στην χώρα μας εργασίας στο περιθώριο το οποίο πρέπει να αντιμετωπιστεί. Η κα Τσούνη υποστήριξε ότι οι εργαζόμενες είναι θύματα οργανωμένης βίας καθημερινά και ότι οι εργολάβοι αναγκάζουν τις εργαζόμενες να υπογράφουν για μεγαλύτερες αποδοχές από αυτές που τελικά παίρνουν. Το δημόσιο μάλιστα υπογράφει με εργολάβους ενοικίασης εργαζομένων χωρίς να ελέγχει καν την τήρηση των εργασιακών σχέσεων. Τα χειρότερα φαινόμενα άσκησης βίας κατά των εργαζομένων, καταπάτησης των δικαιωμάτων τους και παρανομίας των εργοδοτών εμφανίζονται στους κλάδους των εργαζομένων στην καθαριότητα και στην φύλαξη όπου οι εργολάβοι πραγματικά διαφεύγουν κάθε ελέγχου και παρανομούν κατά συρροή. Τέλος δήλωσε ότι υπάρχουν πολλοί Βουλευτές που έχουν ανασφάλιστους εργαζόμενους στην υπηρεσία τους και δεσμεύτηκε να καταθέσει σχετικό υπόμνημα στον Πρόεδρο της Επιτροπής της Βουλής, τον κ Οικονόμου. Η κα Βουγιούκα τέλος τόνισε ότι υπάρχει μεγάλο πρόβλημα κυρίως λόγω της επισφάλειας των εργασιακών σχέσεων. Ότι το κράτος χάνει πολλά χρήματα από την οικιακή ανασφάλιστη εργασία και ότι τα μεγαλύτερα θύματα της μη ρύθμισης είναι οι γυναίκες και οι μετανάστριες.