Τετάρτη 18 Αυγούστου 2010

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ & ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΕΓΑΡΕΩΝ

Μέγαρα, 17 Αυγούστου 2010.



Δελτίο τύπου


• Διαθέσιμες υποδομές προς εξυπηρέτηση των δημοτών.


• Τρόπος χρήσης τους & σχετική νομοθεσία.


• Πρόσκαιρες δυσλειτουργίες.


Επανερχόμαστε για να ενημερώσουμε τους συμπολίτες για την χρήση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών πληροφορικής και επικοινωνιών που υπάρχουν διαθέσιμες στο Δήμο μας θέτοντας πλέον την επικοινωνία Δήμου και δημοτών σε νέες βάσεις υπέρ των πολιτών, απλουστεύοντας τη ζωή μας και ενδυναμώνοντας τις συμμετοχικές δημοκρατικές διαδικασίες στην τοπική μας κοινωνία. Επισημαίνουμε ότι από τον Νοέμβριο του 2008 σε δύο ειδικές εκδηλώσεις είχαν παρουσιαστεί τόσο το πρόγραμμα «Ψηφιακός Δήμος» από στελέχη της ΚΕΔΚΕ, όσο και το έργο «Δημοτική Πύλη Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του Δήμου Μεγαρέων» (βλέπε σχετικά δελτία τύπου του Δήμου στον τοπικό τύπο και στην ιστοσελίδα του Δήμου, καθώς και πολλές κατά καιρούς σχετικές ενημερώσεις από τότε στα προαναφερθέντα μέσα).


1ον) Η ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΠΥΛΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΕΓΑΡΕΩΝ
Το έργο αυτό εγκαινίασε μια νέα εποχή στην επικοινωνία δημότη-Δήμου και λειτουργεί από το 2008. Εντάσσεται στο Γ’ ΚΠΣ της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο Μέτρο 2.2 «Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση για την εξυπηρέτηση του Πολίτη», με προϋπολογισμό €225.000. Η ανάδοχος εταιρεία που υλοποίησε το έργο προέκυψε μετά από διπλό ανοιχτό διαγωνισμό, και για την λειτουργία του καταρτίστηκε το προσωπικό του Δήμου σε όλες τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες. Μέσω της διαδικτυακής πύλης, όπως συμβαίνει πλέον διεθνώς, οι πολίτες και οι επιχειρήσεις της πόλης μπορούν ηλεκτρονικά από το σπίτι ή το γραφείο να αιτούνται πιστοποιητικά, να διατυπώνουν αιτήματα, να ενημερώνονται για τις δράσεις του Δήμου, να διεκπεραιώνουν συναλλαγές με το Δήμο, να έχουν πληροφόρηση για την αγορά εργασίας, να λαμβάνουν μέρος σε δημοψηφίσματα, κ.α. Για να κάνουν χρήση των υπηρεσιών αυτών οι πολίτες πρέπει πρώτα να επισκεφτούν την ιστοσελίδα www.megara.gr<http://www.megara.gr/> και να εγγράφουν στο σύστημα λαμβάνοντας άμεσα με e-mail έναν κωδικό πρόσβασης. Το ηλεκτρονικό αυτό μήνυμα παραπέμπει τον χρήστη στον Δήμο όπου θα προσκομίσει την αστυνομική του ταυτότητα για να γίνει η απαραίτητη ταυτοποίηση του προσώπου και του προσωπικού του e-mail. Την παραπάνω διαδικασία προβλέπει το άρθρο 12 του Ν. 3471/2006, ώστε να εξασφαλίζεται η προστασία των προσωπικών δεδομένων του πολίτη. Ακολουθείται όμως μια φορά και κατόπιν ο δημότης-χρήστης μπορεί να αιτηθεί πιστοποιητικά ή να διεκπεραιώσει συναλλαγές με το Δήμο μέσω διαδικτύου. Η παραλαβή των εγγράφων γίνεται όμως αυτοπροσώπως στην έδρα του Δήμου και μετά από ειδοποίηση της υπηρεσίας, λόγω του ότι το θεσμικό πλαίσιο δεν προβλέπει ηλεκτρονική υπογραφή των εγγράφων για να παραλάβει κανείς μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος. Όμως, ο πολίτης εξυπηρετείται συντομότερα και άνετα, ενώ και οι υπηρεσίες βελτιώνουν την αποτελεσματικότητά τους.
Για όσους συμπολίτες εκφράζουν κατά καιρούς παράπονα για περιστασιακές «πτώσεις» της Δημοτικής Πύλης στο διαδίκτυο, ενημερώνουμε ότι ο server που είναι εγκατεστημένος στο Δημαρχείο επικοινωνεί με κρατικό πάροχο διαδικτύου (ΣΥΖΕΥΞΗΣ), που προβλέπει δωρεάν επικοινωνία μέσω κρατικών φορέων και ο οποίος περιστασιακά πραγματοποιεί εργασίες συντήρησης ή αναβάθμισης με αποτέλεσμα την μη πρόσβαση στην Πύλη. Αυτό προφανώς δεν συμβαίνει με ευθύνη του Δήμου.


2ον) ΣΗΜΕΙΑ ΑΣΥΡΜΑΤΗΣ ΕΥΡΥΖΩΝΙΚΗΣ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ (Wireless Hotspots)ΔΗΜΟΥ ΜΕΓΑΡΕΩΝ.


Από τα τέλη του 2009 οι συμπολίτες και οι επισκέπτες της πόλης έχουν την δυνατότητα δωρεάν πρόσβασης στο διαδίκτυο σε κεντρικά σημεία της πόλης (στον άξονα από πλατεία Λυτάρα-πλατεία Εθνικής Αντίστασης-κεντρική πλατεία). Ο Δήμος Μεγαρέων εξασφάλισε την χρηματοδότηση του προγράμματος Ψηφιακή Σύγκλιση του ΕΣΠΑ 2007-2013, Μέτρο 4.2. "Ανάπτυξη Υποδομών Δικτύων Τοπικής Πρόσβασης" του Επιχειρησιακού Προγράμματος Κοινωνία της Πληροφορίας. Για να συνδεθεί ο ενδιαφερόμενος με το ασύρματο δίκτυο κάνει αναζήτηση ασύρματων δικτύων και επιλέγει «WIFI HOTSPOT», έχοντας κλειστούς όλους τους περιηγητές.
Πιστεύουμε ότι τα όσα γράφονται κατά καιρούς κυρίως, στα τοπικά blocks, με τρόπο ανεύθυνο θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί αν οι συντάκτες είχαν αναζητήσει την σωστή πληροφόρηση. Για οποιαδήποτε άλλη απορία οι ενδιαφερόμενη μπορούν να υποβάλλουν ηλεκτρονικά τα ερωτήματά τους και θα λάβουν άμεσα απάντηση.