Παρασκευή 5 Απριλίου 2013

ΠΑΘΗΤΙΚΗ Η ΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΠΟΜΠΗ ΤΗΣ ΠΑΛΗΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΤΟΥ 2020


Για τις πρόσφατες εξελίξεις αναφορικά με την αποπομπή του αθλήματος της πάλης από τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2020, τοποθετήθηκε ο Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ – ΕΚΜ Γιώργος Πάντζας, κατά την χθεσινή συνεδρίαση της επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής. Στην εν λόγω επιτροπή παρέστησαν ο Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, κ. Ιωάννης Ιωαννίδης, ο Πρόεδρος της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής, κ. Σπύρος Καπράλος, ο Γραμματέας της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής, κ. Εμμανουήλ Κατσιαδάκης και η Γενική Γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, κυρία Κυριακή Γιαννακίδου.

Το πρωτοσέλιδο της ΑΠΟΨΗΣ


Ισότητα στην υγειονομική περίθαλψη για τις οικογένειες των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων μετά από παρέμβαση της ΔΗΜΑΡ


Σε απάντηση της ερώτησης (Αρ. Πρωτ. 7795/28.02.13) των Βουλευτών της Δημοκρατικής Αριστεράς, Βασίλη Οικονόμου, Μαρίας Γιαννακάκη, Δημήτρη Αναγνωστάκη, Γιώργου Κυρίτση, Γιάννη Πανούση και Νίκης Φούντα αναφορικά με την ισότητα στην υγειονομική περίθαλψη των μελών των οικογενειών των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων, ο Υφυπουργός Εθνικής Άμυνας, Παναγιώτης Καράμπελας, μας απάντησε ότι η παρούσα πολιτική ηγεσία προσέγγισε το πρόβλημα του δικαιώματος ασφάλισης των συζύγων του γυναικείου στρατιωτικού προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων. Έχει ήδη συνταχθεί σχέδιο τροποποίησης του άρθρου 2 του Προεδρικού Διατάγματος 432/1983 ώστε να προβλέπεται η άντληση δικαιώματος ασφάλισης από τις συζύγους στρατιωτικούς για τους συζύγους που δεν είναι στρατιωτικοί. Το σχέδιο βρίσκεται στο στάδιο της γνωμοδότησης του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους με την ολοκλήρωση της οποίας θα προωθηθεί προς έγκριση στο Συμβούλιο της Επικρατείας και ακολούθως προς υπογραφή από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας.
Η Δημοκρατική Αριστερά εκφράζει την ικανοποίησή της για το γεγονός ότι προωθείται η αποκατάσταση αυτής της αδικίας σε βάρος των συζύγων των γυναικών στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων. Αισιοδοξούμε ότι το σύνολο της νομοθεσίας που διέπει τις Ένοπλες Δυνάμεις θα προσαρμοστεί το δυνατόν γρηγορότερα στη νέα διάρθρωση των Ενόπλων Δυνάμεων, όπως αυτή διαμορφώθηκε τις τελευταίες δεκαετίες και θα τροποποιηθούν στο σύνολό τους οι αναχρονιστικές διατάξεις που βρίσκονται σε ισχύ και προκαλούν άνιση αντιμετώπιση για τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων.   

Δήλωση του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου της ΔΗΜΑΡ και μέλους της Προκαταρκτικής Επιτροπής, Βασίλη Οικονόμου, για τα γεγονότα στην Προκαταρκτική Επιτροπή


«Η συμπεριφορά του εκπροσώπου της Χρυσής Αυγής ήταν αντιδημοκρατική, θλιβερή και χυδαία, απόρροια της ναζιστικής ιδεολογίας του. Προφανώς ο κ. Κασιδιάρης και δεν ενδιαφέρεται για την αποκάλυψη της αλήθειας σχετικά με τη Λίστα Λαγκάρντ και την απόδοση δικαιοσύνης.

Το μόνο που τον κόπτει είναι η προβολή των αντιδημοκρατικών και φασιστικών πεποιθήσεών του. Πρέπει, επιτέλους, το Κοινοβούλιο και η Επιτροπή που εξετάζει τη λίστα Λαγκάρντ να υπερασπίσουμε την ομαλή και δημοκρατική λειτουργία των θεσμών απέναντι σε φασιστικού τύπου επιθέσεις που με δήθεν εκρήξεις κρύβουν την αλήθεια και ευτελίζουν τους θεσμούς». 

ΑΝΑΦΟΡΑ ΓΙΩΡΓΟΥ ΠΑΝΤΖΑ ΓΙΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΤΙΜΕΣ ΒΑΣΙΚΩΝ ΑΓΑΘΩΝ ΣΤΙΣ ΙΔΙΕΣ ΑΛΥΣΙΔΕΣ SUPER MARKET


Με Αναφορά του προς τους Υπουργούς Ανάπτυξης και Οικονομικών, ο Βουλευτής Αττικής του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. – Ε.Κ.Μ. Γιώργος Πάντζας, ζητά να ενημερωθεί για τα φαινόμενα διαφοροποίησης τιμών βασικών αγαθών που παρατηρούνται σε καταστήματα super market της ίδιας αλυσίδας σε όλη τη χώρα.

Συγκεκριμένα, το Παράρτημα Ελευσίνας της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας στις 29 Νοεμβρίου 2012, πραγματοποίησε τιμοληψία για 14 βασικά προϊόντα καθημερινής  κατανάλωσης, σε 12 πόλεις και 4 γνωστές αλυσίδες super market. Σκοπός της τιμοληψίας ήταν η σύγκριση του κόστους για ένα τυπικό καλάθι αγορών, ανάμεσα στα διαφορετικά σημεία πώλησης (καταστήματα) της ίδιας αλυσίδας.

O Πάντζας για τις επενδύσεις


Γ. ΠΑΝΤΖΑΣ «ΚΥΡΙΕΣ ΚΑΙ ΚΥΡΙΟΙ ΤΗΣ ΣΥΓΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ, ΕΙΣΤΕ ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΑ ΑΝΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΤΟΙ»
Στη συζήτηση επί της αρχής, του νομοσχεδίου του Υπουργείου Ανάπτυξης «Διαμόρφωση φιλικού αναπτυξιακού περιβάλλοντος για τις στρατηγικές και ιδιωτικές επενδύσεις και άλλες διατάξεις», της Τετάρτης 3/4/2013 τοποθετήθηκε ο Βουλευτής Αττικής του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. – Ε.Κ.Μ. Γιώργος Πάντζας.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας του Βουλευτή:
«Κύριε Πρόεδρε, Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, θέλω να δώσω τα θερμά μου συγχαρητήρια στην συγκυβέρνηση η οποία κατάφερε, μετά κόπων και βασάνων, να φτάσει στο διαταύτα της μνημονιακής της πολιτικής.
Ένα διαταύτα το οποίο εκφράζεται και αποτυπώνεται στο παρόν νομοσχέδιο, που στην ουσία εγκαινιάζει την εποχή του ξεπουλήματος. Μπράβο κύριοι της συγκυβέρνησης. Πραγματικά σας αξίζει ένα μεγάλο μπράβο. Σιγά σιγά τελειώνετε την δουλειά που σας ανέθεσαν να κάνετε. Είμαι σίγουρος ότι οι κύριοι Παπανδρέου, Παπακωνσταντίνου, Παπαδήμος, θα νιώθουν πραγματικά υπερήφανοι για εσάς. Θα αισθάνονται δικαιωμένοι που σας παρέδωσαν τη σκυτάλη, γιατί βλέπουν τους κόπους τους να πιάνουν τόπο.

Να διευρυνθούν οι προϋποθέσεις χορήγησης επιδόματος ανεργίας στους ελεύθερους επαγγελματίες


Ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος της Δημοκρατικής Αριστεράς, Βουλευτής Αττικής, Βασίλης Οικονόμου, στην τοποθέτησή του στο  νομοσχέδιο του Υπουργείου Εργασίας για την αντιμετώπιση της παραβατικότητας στην Κοινωνική Ασφάλιση και στην αγορά εργασίας προέβη σε εκτενή αναφορά στο ζήτημα της απόδοσης επιδόματος ανεργίας και στους ελεύθερους επαγγελματίες, όταν αυτοί αναγκάζονται υπό τις σημερινές συνθήκες να κλείσουν τις επιχειρήσεις τους.
Συγκεκριμένα στην τοποθέτησή του τόνισε ότι είναι κατ’ αρχήν πολύ θετικό ότι έστω και δειλά ξεκινά και πλέον παρέχεται η δυνατότητα και στους ελεύθερους επαγγελματίες να λάβουν επίδομα ανεργίας. Οι όροι και οι προϋποθέσεις όμως που θέτει ο νόμος είναι απαγορευτικοί για τους περισσότερους ελεύθερους επαγγελματίες που κλείνουν τις επιχειρήσεις τους. Ο λόγος είναι ότι οι επιχειρήσεις κλείνουν διότι δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στο κόστος της επιχείρησης και να αποφέρουν τα προς το ζην στους ελεύθερους επαγγελματίες και τις οικογένειές τους. Είναι λοιπόν οξύμωρο να απαιτείται αυτοί οι πρώην ελεύθεροι επαγγελματίες να έχουν τακτοποιήσει όλες τους τις οφειλές προς τα ασφαλιστικά ταμεία και το δημόσιο, διότι εάν υπήρχαν τα έσοδα για να καλυφθούν αυτές οι υποχρεώσεις δεν θα ήταν αναγκαία η παύση λειτουργίας της επιχείρησης. 
Η Δημοκρατική Αριστερά θεωρώντας ότι οι προϋποθέσεις που ορίστηκαν για την δυνατότητα λήψης του επιδόματος ανεργίας και από ελεύθερους επαγγελματίες είναι εξαιρετικά περιοριστικές και αποκλείουν την πλειοψηφία των πρώην ελεύθερων επαγγελματιών από αυτό το δικαίωμα, θα επανέλθει με νομοθετική πρόταση το αμέσως επόμενο διάστημα, ώστε να καθοριστούν πιο ελαστικοί όροι τουλάχιστον σε ότι αφορά τον ΟΑΕΔ, για όσους ελεύθερους επαγγελματίες πραγματικά έχουν κλείσει τις επιχειρήσεις τους ακόμα και αν υπάρχουν εκκρεμότητες με τα ασφαλιστικά ταμεία και τις κατά τόπους ΔΟΥ. 

«ΑΟΖ ή Υφαλοκρηπίδα: οριοθέτηση, προβλήματα, προοπτικές»


(Η περίληψη της ομιλίας του Διεθνολόγου Νομικού Παύλου Φωτίου στην ημερίδα που οργάνωσε η Κίνηση Πολιτών "Ενωμένη Ελλάδα" στις 31-3-2013)

Οι «έννοιες»της ΑΟΖ και της Υφαλοκρηπίδας, αποτελούνμαζί με την Χωρική Θάλασσα και τηνΣυνορεύουσα Ζώνη, τις τέσσερεις Θαλάσσιες Ζώνες εθνικής δικαιοδοσίας, οι οποίες έχουν καθιερωθεί από το εθιμικό και έχουν αποκρυσταλλωθεί στο συμβατικό δίκαιο θαλάσσης, ότι νομιμοποιούνται να οριοθετούν τα Κράτη. 

(Για την Συνορεύουσα ζώνη δεν απαιτείται στην παρούσα συζήτηση να γίνει ιδιαίτερη μνεία, παρά μόνον ότι, όταν οριοθετηθεί η ΑΟΖ την απορροφά).

Η κύρια θαλάσσια ζώνη, την οποία μάλιστα δεν μπορούν να αποποιηθούν (να μην ορίσουν μονομερώς με νόμο τους) τα Κράτη, είναι η Χωρική Θάλασσα, στην οποία ασκείται πλήρης και απόλυτη κυριαρχία, στην επιφάνεια, στην θαλάσσια μάζα στον βυθό και στο υπέδαφος, και καθ’ ύψος στον υπερκείμενο της θάλασσας αέρα (εθνικός εναέριος χώρος). Η ΧΘ μπορεί να φτάσει στο ανώτατο εύρος των 12νμ. Η Ελλάδα έχει ορίσει ΧΘ 6νμ από το 1936, ενώ έχει ορίσει Εθνικό Εναέριο Χώρο 10νμ. Η Τουρκία έχει ορίσει στο Αιγαίο 6νμ και στην Μαύρη Θάλασσα και την Μεσόγειο (ανατολικά της Αντάλυας) 12νμ. Όλα τα άλλα Κράτη της Μεσογείου και της Μαύρης Θάλασσας έχουν ορίσει 12νμ. Ευνόητο είναι πως, όσο μεγαλύτερη ΧΘ, έως τα 12νμ, έχει ένα Κράτος, τόσο μεγαλύτερη επιφάνεια έχει η Επικράτειά του.
Ειδικά στην περιοχή του Αιγαίου, με ΧΘ των 6νμ που έχουμε σήμερα η Ελλάδα κατέχει το 43,5% της επιφάνειας του και η Τουρκία 7,5% (ενώ απομένει Ανοικτή Θάλασσα 49%). Εάν η ΧΘ επεκταθεί στα 12νμ η Ελλάδα θα έχει το 71,5% και η Τουρκία 8,7% (ενώ θα απομένει Ανοικτή Θάλασσα 19,8%)


Οι θαλάσσιες ζώνες, η ΑΟΖ και η Υφαλοκρηπίδα (ΥΦΑΛ), έχουν συγκεκριμένη «νομική υπόσταση» και παρέχουν στα Κράτη «κυριαρχικά δικαιώματα και δικαιοδοσίες», για την αποκλειστική, ή την κατά προτίμηση έρευνα και εκμετάλλευση των πόρων που βρίσκονται μέσα σε αυτές.




Η «νομική υπόσταση» της ΑΟΖ και της ΥΦΑΛ, έχει ολοκληρωθεί χωρίς αμφιβολίες και περαιτέρω ανάγκη ερμηνείας, στο διεθνές εθιμικό και στο συμβατικό δίκαιο θαλάσσης, και καθορίζονται, μάλιστα συγκεκριμένα, ποιες είναι οι λειτουργίες, τα δικαιώματα,ή οι ελευθερίες που επιτρέπονται και αναγνωρίζονται για όλα τα άλλα Κράτη, προκειμένου να εξυπηρετείται η θεμελιώδης αρχή της «ελευθερίας χρήσεως των θαλασσών» και της «ελευθερίας της ναυσιπλοΐας και αεροπλοΐας». Συνεπώς δεν απαιτείται να κυρωθεί η Σύμβαση του 1982 για να οριοθετούν τα Κράτη ΑΟΖ ή και ΥΦΑΛ.
ΓΙΑΤΙ όχι στην ΑΟΖ και ναι στην ΥΦΑΛ;

Επειδή:
α) Η ΑΟΖ, για να μπορεί τοΚράτος να ασκήσει τα προβλεπόμενα κυριαρχικά του δικαιώματα στην έρευνα καιεκμετάλλευση των πόρων της, ΠΡΕΠΕΙ η ζώνη: 1) να θεσπισθεί (διακηρυχθεί, ανακηρυχθεί) – κάτι που γίνεται μονομερώς, με νόμο του Κράτους, και 2) να οριοθετηθεί μεταξύ των Κρατών, εάν οι αποστάσεις υπολείπονται των 400νμ. Αντιθέτως,η ΥΦΑΛ υπάρχει ab initio και ipso facto, δηλαδή εξ υπαρχής και ως φυσικό δικαίωμα του Κράτους που βρέχεται από θάλασσα στον παρακείμενο βυθό, και έχει θεσπισθεί (ipso jure) από το ίδιο το διεθνές δίκαιο, χωρίς να χρειάζεται δηλαδή η μονομερής νομική του πράξη (νόμος). Επί πλέον, η δυνάμει του δικαίου (ipso jure) νομική υπόσταση της ΥΦΑΛ αναγνωρίζει πως, εάν το Κράτος που έχει ΥΦΑΛ, δεν ασκεί τα κυριαρχικά του δικαιώματα, τότε κανένα άλλο Κράτος δεν μπορεί να τα ασκήσει χωρίς την άδεια του.